مدیر آموزش و پرورش بناب:

تعامل حوزه و آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان در تراز نظام است

مدیر آموزش و پرورش بناب تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را گامی در جهت تربیت دانش آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۷۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، داود اسدزاده صبح امروز در جلسه هم اندیشی و ارتقای برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در بناب اهمیت همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را در تعمیق باورهای دینی یاد آور شد و اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه در آموزش و پرورش بناب برای ما یک الویت اساسی است.

وی با بیان این که شهر بناب به شهر تعامل حوزه و دانشگاه معروف است، افزود: تعامل حوزه و آموزش و پروش در راستای هدف اصلی سند تحول بنیادین و هدف اصلی تعلیم و تربیت که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و تربیت دانش آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است، می باشد.

مدیر آموزش و پرورش بناب ادامه داد: این تعامل در حال حاضر بیش از زمان های دیگر است و معتقدیم که حوزه های علمیه در تعمیق باورهای دینی و تبدیل آموزه های دینی به نکات قابل فهم در جامعه و بخصوص دانش آموزان و تربیت دینی آن ها نقش بسزایی دارد.

مشاوران مذهبی باید توانمندی بالایی داشته باشند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با بیان این که دانش آموزان امروزی تشنه مسایل دینی هستند، اظهار داشت: مشاورین مذهبی باید توانمندی بالایی داشته باشند تا با آرامش مسایل را به نسل جوان انتقال دهند.

طاهر علمی تصریح کرد: اگر اولیاء ببینند که برنامه های مناسب در مدرسه ای ارایه می شود به تحصیل فرزندانشان در آن مدرسه ترغیب می شوند و آن وقت آن مدارس الگوی سایر مدارس خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بناب نیز در ادامه جلسه از 73 مورد توانمندسازی ائمه جماعت، 110 مورد توانمندسازی علما و روحانیوان و اعزام 100 مبلغ به مدارس شهرستان در مناسبت های مختلف خبر دادو گفت: تاکنون 670 مورد گفتمان های دینی و جلسات پرسش و پاسخ و 8 مورد مشاوره مذهبی داشتیم و 36 مورد نیز کلاس های مرجعیت و تقلید برگزار شده است.

فعالیت تبلیغی و فرهنگی 75 طلبه در مدارس بناب

امام جمعه بناب نیز با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب که فرمودند ما از حصر اقتصادی و نظامی نمی ترسیم بلکه از جنگ فرهنگی می ترسیم، اظهار داشت: اکثر استان های کشور درحوزه علمیه بناب، طلبه دارند .

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با بیان این که اکثریت مدارس شهرستان بناب دارای ائمه جماعت هستند، گفت: باید نوجوانان را در برابر آسیب های دینی واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: 57 نفر از حوزه علمیه برادران و 18 نفر از حوزه علمیه خواهران در 95 مدرسه شهری و روستای بناب فعالیت های تبلیغی و فرهنگی داشتند.

جلسه ستاد همکاری های حوزه ی علمیه و آموزش و پرورش با موضوع بررسی برنامه سالانه، تفاهم نامه، آسیب شناسی و رفع موانع موجود با حضور رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان صبح امروز در بناب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار