خانواده‌های مازندرانی سه برابر اعتبارات دولتی به مدارس کمک می‌کنند

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: «مطابق آمارها خانواده‌ها در مازندران سه برابر اعتبارات دولتی به مدارس کمک می‌کنند.»

کد مطلب: ۶۷۳۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، نقی شادمان در نشست شورای انجمن اولیا و مربیان که در شهرستان محمودآباد برگزار شد، گفت: «نقش انجمن اولیا در مدارس یک نقش سمبلیک نیست و اعضای انجمن اولیا و مربیان باید نقش نظارتی خود را بیشتر کنند.»

شادمان افزود: «چالش‌ها و کمبودهای آموزش و پرورش کم نیست و اگر خیرین و خانواده‌ها ورود پیدا نکنند نمی‌توان اهداف آموزش و پرورش را محقق ساخت.»

وی با بیان اینکه مطابق آمارها خانواده‌ها در مازندران سه برابر اعتبارات دولتی به مدارس کمک می کنند، اظهار داشت: «وضعیت امروز همچون زمان جنگ تحمیلی است که همه پای کار آمدند و در دفاع از کشور مشارکت کردند. همین الگو باید در آموزش و پرورش نیز استفاده شده و همه خانواده ها پای کار آمده و در تعلیم و تربیت مشارکت کنند.»

شادمان با اشاره به نظام تعلیم و تربیت در کشور ژاپن گفت: «در این کشور والدین در تمامی عرصه های مرتبط با تعلیم و تربیت فرزندان حضور دارند و همین موجب شده که 85 درصد دانش آموزان این کشور از شرایط مدرسه اظهار رضایت داشته باشند.»

رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش نظارتی انجمن اولیا در فرایندهای مدرسه تصریح کرد: «اولیا باید نظارت کنند که هزینه های مدرسه در چه جهتی صرف می‌شود.»

شادمان با بیان اینکه باید امضای نماینده اولیا در سند هزینه های مدرسه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: «نقش انجمن اولیا در مدارس یک نقش سمبلیک نیست و اعضای انجمن اولیا و مربیان باید نقش نظارتی خود را بیشتر کنند.»

آسیب شناسی مسائل و مشکلات انجمن اولیا

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: «انجمن اولیا یکی از باسابقه ترین نهادهای مدنی کشور است که ریشه آن از فرانسه شکل گرفته و در سال 1346 خورشیدی به طور رسمی در ایران پایه گذاری شد.»

سید محمد انصارالحسینی با اشاره به برخی مشکلات انجمن اولیا در کشورمان افزود: «عدم دریافت آیین نامه از سوی اعضای انجمن اولیا، معرفی نشدن اعضا به معلمان، عدم آگاهی اعضای انجمن از مشکلات مدرسه، عدم حضور به موقع اعضا در جلسات و تشریفاتی بودن برخی از جلسات از جمله مشکلات انجمن اولیا است.»

وی با اشاره به برخی راهکارها برای رفع این مشکلات اظهار داشت: «ارائه اطلاعات پایه به اعضای انجمن، داشتن دستور جلسه، بهره مندی از توانایی ها و مهارت های اعضای انجمن اولیا در مدارس، برگزاری اردوهای دانش آموزی همراه با والدین، حضور اولیا در مسابقات درون مدرسه، تشکیل جلسات منظم ماهانه، مشورت و همفکری معلمان و انجمن اولیا، همدل بودن مدیر مدرسه با اعضای انجمن و ارزش نهادن به کار انجمن اولیا از جمله این راهکارها است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار