جشنواره سیب و خشکبار در مراغه برگزار شد

جشنواره سیب و خشکبار با هدف شناساندن پنانسیل کشاورزی مراغه در روستای قراتلوی این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۳۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، بخشدار مرکزی مراغه در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: معرفی قابلیت ها و توانمندی های کشاورزی این شهرستان به ویژه در زمینه تولید سیب و خشکبار به عنوان مهم ترین اقلام صادراتی این منطقه هدف اصلی این جشنواره است.
حسین گل محمدی افزود: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید سیب کشور بوده و برگزاری این جشنواره می تواند زمینه عرضه گسترده این محصول کشاورزی را به بازارهای داخلی و خارجی فراهم کند.
وی با تاکید بر پتانسیل های کشاورزی و گردشگری مراغه گفت: جشنواره سیب و خشکبار مراغه از سال آینده و برای معرفی و شناسندن ظرفیت های این شهرستان به صورت منطقه ای برگزار می شود.
بخشدار مراغه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش های بومی در حاشیه این این جشنواره گفت: در این مسابقات ورزشکاران شهرهای ملکان، بناب، هشترود و مراغه به رقابت پرداختند که در پایان تیم های ملکان، مراغه و هشترود به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
گل محمدی افزود: با توجه به استقبال مناسب مردمی از جشنواره سیب و خشکبار، در سال آینده جشنواره دوشاب نیز در این شهرستان برگزار می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جشنواره اظهار کرد: این شهرستان با تولید سالانه 230 هزار تن محصول سیب از قطب های بزرگ تولید این محصول کشاورزی و باغی در کشور محسوب می شود.
محمد نریمانی افزود: از مجموع سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان، حدود 10 هزار و 800 هکتار زیر کشت ارقام مختلف سیب درختی قرار دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به صورت درختان زود بازده و بقیه نیز به صورت نهال های چند ساله است.
وی ادامه داد: مراغه در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی مقام اول را دارا بوده و با تولید بیش از 25 درصد از میوه و مرکبات این استان قطب تولید محصولات باغی در منطقه شمالغرب کشور به شمار می رود.
به گزارش پانا، در حاشیه این جشنواره غرفه های عرضه میوه و خشکبار شامل انواع سیب، گردو، انگور و کشمش، مرکبات، نان، غذاهای محلی و نیز صنایع دستی منطقه و گل و گیاه نیز دایر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار