مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد؛

هشدار برای ترانزیت کودکان کار به تهران/ آزار جنسی 90 درصد کودکان متکدی

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ترانزیت کودکان اتباع بیگانه برای تکدی گری به تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۳۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش خبرنگار پانا، رضا قدیمی در جمع خبرنگاران درخصوص طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی در تهران اظهارداشت: شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور که زیر نظر رییس جمهور فعالیت می‌کند، در این طرح با سایر دستگاه‌ها و به خصوص بهزیستی همکاری می‌کند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، شهرداری تهران باید در کنار همه دستگاه‌ها به خصوص بهزیستی فعالیت کرده و لوازم و اسباب جذب و نگهداری کودکان را در اختیار بهزیستی قرار دهیم که در این‌ راستا علاوه بر خودروهای متناسب، تعداد زیادی مددکار اجتماعی که حداقل مدرک تحصیلی آنها کارشناسی ارشد است را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دادیم.

به گفته وی، بسیاری از این کودکان به زور توسط بستگانشان به خیابان رانده شده تا گدایی کنند و این کودکان مورد استثمار خانواده‌هایشان قرار گرفته‌اند و این‌ در حالی است که فصل سرما نزدیک است و نباید احساسی صحبت کرده و عمل کنیم.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اجرای طرح جمع آوری کودکان کار، امری خدا پسندانه است، گفت: نباید به حرف‌های احساسی توجه شود، چرا که بسیاری از حرف‌ها برای جذب محبوبیت است. در طی این مدت 416 کودک جذب شده‌اند که 355 نفر برای کشورهای اطراف هستند.

قدیمی اضافه کرد: بسیاری از این کودکان خانواده‌هایشان اصلا ایران نیستند و کودک به تهران ترانزیت شده است. باید این هشدار را بدهم که زنگ خطر ترانزیت کودکان برای تکدی‌گری به صدا در آمده است و این‌ در حالی است که در کجای دنیا به یک خارجی اجازه می دهند در چهارراه‌های معروف گدایی کند. باور کنید تکدی گری جرم است و نباید احساس را مخلوط این موضوع کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برخی باید از قبر و قیامت بترسند، چرا که 90 درصد از کودکان متکدی مورد آزار جنسی در پاتوق‌ها قرار گرفته‌اند. آیا نمی‌توانیم که این کودکان را حتی در مراکز ساده نگه داری کنیم؟ نباید اجازه دهیم کودک به تکدی گری مشغول شود. اگر این را قبول داریم باید فارغ از تعلقات حزبی، سیاسی و عوام فریبانه کار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرایند را اصلاح کنیم تا این کودکان بتوانند به درستی زندگی کنند نه این که توسط بستگانشان مورد استثمار قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار