حاج علی اکبری:

مبانی عزت در نوجوانی و جوانی ساخته می‌شود

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با تاکید بر اینکه مبانی عزت در نوجوانی و جوانی ساخته می‌شود، گفت: انجمن‌های اسلامی دانش آموزشی فعالیت در چنین جمع مومنانه را مغتنم شمارند تا در تحقق درست چنین مسیری کمک کننده شما باشد.

کد مطلب: ۶۷۳۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در اجلاس دوم دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه مبانی عزت در نوجوانی و جوانی ساخته می‌شود، گفت: سعی کنید مبانی عزت را در دروان نوجوانی برای خود فراهم کنید چرا که این مقطع زمانی فرصت مناسبی برای خودسازی شما دانش آموزان حاضر در این نشست است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ذهن، روان، جان و میدان آماده، محیط گفتمانی مهیا و حجت تمام شده است باید مبانی عزت را در شخصیت خود فراهم کنید. اگر فردی بتواند چنین مبانی را فراهم کند عزیز خواهد شد و خداوند نیز مومن عزیز را دوست خواهد داشت. بنابراین فرصت حضور در انجمن‌های اسلامی دانش آموزشی و فعالیت در چنین جمع مومنانه را مغتنم شمارید تا در تحقق چنین مسیری کمک کننده شما باشد.


نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی مقدمه اصلی دست یابی به عزت را اطاعت از خداوند برشمرد و افزود: اگر فردی خواهان دست یابی به عزت اصلی است باید مطیع پروردگارش باشد.


حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری بردباری، استقامت، صبر، زهد، قناعت، شجاعت و عفت را به عنوان مبانی تامین کننده عزت در شخصیت افراد دانست و گفت: در جامعه مومنان چرخه تربیت باید مبتنی بر عزت فعال باشد.


منبع عزت امام حسین(ع) است


وی منبع عزت را امام حسین(ع) معرفی کرد و افزود: به روز شده این منبع امام خمینی(ره) است که عزت را برای جامعه ما به ارمغان آوردند و به روزتر شده آن نیز مقام معظم رهبری هستند که هم اکنون پرچم دار عزت اسلامی است.


نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی از راهکار تقویت اراده سخن به میان آورد و گفت: راهکار تحقق این مهم تنها یک کلمه و آن هم مخالفت با نفس است. ما اگر بتوانیم به خواسته‌های نفسانی خود نه بگوییم به همه جا خواهیم رسید.


حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری با تاکید بر اینکه رمز اطاعت از حق مخالفت با نفس است، بیان کرد: شما جوانان هر چه به نفس خود نه بگویید مسلما به خداوند لبیک گفته‌اید بنابراین سعی کنید هر چه بیشتر بر روی عزم و اراده خود کار کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار