معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

پیام اردوی راهیان نور،میثاق دانش آموزان امروزبا دانش آموزان دیروز است

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ، با اشاره به اهداف اردوی راهیان نور گفت:قطعا هدف عمده ای که در این سفر معنوی دنبال می شود بعد تربیتی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۷۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

علی شورزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا ، افزد: در سند تحول بنیادین از اردوهای راهیان نور به عنوان کار بزرگ فرهنگی و تربیتی یاد شده است.در اردوی راهیان نور،بعد تربیتی مورد توجه است ،دانش آموزان از سجایای اخلاقی و مسائل تربیتی که در متن اردو ها نهفته است آگاه می شوند .چه بسا دانش آموزانی که از دورترین نقاط کشور از پشت همین میزها به مناطق عملیاتی اعزام شدند و در جبهه حق علیه باطل جنگیدند و به فیض شهادت نائل شدند .
شورزاده در ادامه عنوان کرد: دانش آموزان بدانندکه امنیت و آرامش امروز کشور، ثمره خون شهدا و مدیون بزرگ مردانی است که درواقع پاسدار میراث فرهنگ ایثار وشهادت بودندکه بخش عمده ای از آن هدف تربیتی بوده هستند.
وی افزود: در واقع ثمره این فرهنگ در خراسان شمالی، 417 شهید دانش آموز و 73 شهید فرهنگی است که تقدیم انقلاب شد که نماد صبر، ایثار و مقاومت هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پیامی که به دانش اموزان امروز داشت اظهارداشت: دانش آموزان در واقع باید بدانندکه قطعا جنگ تمام نشده است و فقط شکل آن تغییر کرده است .درواقع امروز علاوه بر آنکه در عرصه نظامی در نقاط فرامرزی با تروریست هایی همچون داعش سرگرم جنگ هستیم ، مهمتر از آن جنگ نرم و هچوم فرهنگی همه جانبه دشمنان انقلاب را پیش رو داریم هوشیاری دانش آموزان و جوانان این مرز و بوم را می طلبد و این ممکن نیست مگر با الگوبرداری از شهدا و ایثارگران .
شورزاده بیان کرد: دانش آموزان در مسائل مختلف ببیند و بداند که تفکر شهید حججی و امثال آن همچنان پابرجاست وبیشتر با این تفکرات آشنا شوند چه درحوزه های مناطق عملیاتی و چه در عرصه ای داخلی و بین المللی.
وی افزود: پیام کاروان راهیان نور، میثاق دانش آموزان امروز با دانش آموزان دیروز است و و شعار دانش آموزان این است که هرگز از این میثاق جدا نخواهند شد و به پای اهداف و آرمان های آنهاخواهند ایستاد و از هیج تلاشی فرو گذار نخواهندکرد.
شورزاده درادامه خاطرنشان کرد: جایی که لازم باشد دانش آموزان پشت کلاس های درس و در صندلی هایی که در کلاس درس نشسته اندو آنجایی که لازم باشند به همان مناطق حتی فراتر از آن مناطق هم خواهند رفت قطعا این پیام دانش آموزان راهیان نور است ضمن اینکه تجدید میثاقی با آرمان های نظام، آرمان ها ی انقلاب و آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری درچارچوب سیاست های فرهنگی، دولت تدبیر و امید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار