یادداشت/ قاسمی نیا

شهیدان گمنام، مصباح الهدای زمان

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم طی یادداشتی، شهیدان را پرچم های پیروزی و استقلال برای کشور و هر پیشرفت و توسعه ای را از جمله امنیت، آزادی و استقلال در عرصه ها و ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در پرتو فداکاری و از مردانگی و خود گذشتگی شهیدان دانست

کد مطلب: ۶۷۲۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم، متن کامل یادداشت حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بدین شرح است::

بسم الله الرحمن الرحیم

شهیدان گمنام، مصباح الهدای زمان!

((پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و آرام بخش و بهجت انگیز خود را در فضا می پراکند و صفا و معنویت می آفریند. هر چه امروز کشور ما دارد و هر چه در آینده به دست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.))جملاتی بود از سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای که عظمت و جایگاه والای شهیدان گلگون کفن دفان مقدس و ضرورت بزرگداشت نام و یاد شهیدان به ویژه شهیدان گمنام را به ما یادآوری می کند.

بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی تربت پاک شهیدان را دارالشفا می دانند و می فرمایند: ((همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشفان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.))

روز پنجشنبه بیستم مهرماه استان قم باردیگر میزبان تعداد هشت شهید گمنام دفاع مقدس می باشد.

شهیدان پرچم های پیروزی و استقلال برای کشور عزیز ایران اسلامی هستند. و هر پیشرفت و توسعه و عظمتی که ما داریم مرهون رشادت ها و شجاعت های شهیدان عزیز است. امنیت، آزادی و استقلال در عرصه ها و ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در پرتو فداکاری و از مردانگی و خود گذشتگی شهیدان می باشد.

مدیران و دولت مردانی که در کشور جمهوری اسلامی بر مسند ریاست تکیه زده اند باید همیشه بدانند بودن آنان بر این صندلی ها و پست ها و حضور در مجامع بین المللی و هر کف زدن و صلواتی در تشویق و استقبال آنان هدیه می شود محصول رفتن شهیدان است و آنان حقوق زیادی بر گردن مسئولان دارند که باید با خدمت هر چه بیشتر به مردم ، پاک دستی، حق گویی و حق روی، امانت داری و دوری از خیانت به بیت المال و رانت خواری های شیطانی و پرهیز از خرمن چینی از موقعیت و مناصب و نیز مقاومت در مواجه با مشکلات و تحریم ها و کار جهادی و اتکا و اعتمال به درون کشور و دوستان خالص انقلاب اسلامی، پاسداشت خون پاک شهیدان را همیشه داشته باشند.

پست ها و صندلی هایی که پایه های آن با خون شهیدان استوار است باید توسط مسئولان و مدیران با روحیه ی بسیجی وظیفه و دین خود را به تداوم راه شهدا و تحقق اهداف والای آنان ادا کنند و لحظه ای غفلت از نگهداشت و حفظ خون شهدا، عذاب الهی و گرفتاری آتش دوزخ را در پیش دارد و زمانی در پیش است که فرصت جبران نخواهیم داشت!

آمدن پیکرهای مطهر و عزیز شهدای گمنام دفاع مقدس بعد از حدود سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و در جمع ما مردم، نوید دمیدن روح تازه و مسیحایی در رگ های جامعه و اعلامی برای مسئولان می باشد تا راه را گم نکنند!

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و عظمت ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و ایثارگران دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می باشد و پرهیز از ذلت و زانو زدن در مقابل دشمنان گردن کلفت یاغی و خضوع در برابر مردم وطن و وحدت، هم دلی و هم زبانی و هم صدایی را بشارت می دهند.

شهیدان گمنام مصباح الهدای زمان و سفیران سرزمین عشق، وفا ، فداکاری، ایثار، عزت، اقتدار ، استقلال و الگویی در ولایت پذیری، نفی نظام سلطه، دشمن ستیزی و مبارزه با هواهای نفسانی هستند.

شهیدان گمنام دفاع مقدس رسولانی از دیارغیرت ، شجاعت، صداقت، اخلاص، ایمان و عمل صالح هستند تا بعضی مردمان غفلت زده سست و مست در هیاهوی زندگی چند روزه دنیا را بیدار کنند و در بیابان ضلالت و سرگردانی نباشند و با تاسی به آنان با محوریت آموزه های قرآن کریم و پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام نجات یابند.

شهیدان قهرمان و مظلوم مدافع حرم مانند محسن حججی های عارف سرافراز، دانش آموخته شهیدان و خاطرات رشادت های هشت سال دفاع مقدس هستند و همگی آنان دانش آموختگان ممتاز مدرسه حماسه حسینی علیه السلام و ترجمان ندای هیهات مناالذله می باشند و راه و مرام حضرت امام حسین علیه السلام و اولاد و یاران باوفایش تابلوی حیات طیبه و سعادت آفرین آنان است.

بییایم! با رفتار صحیح خود در مسیر اهداف روشن شهیدان و صراط مستقیم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) هر روز میزبان شهیدان باشیم!

شهیدان عزیز گمنام، مجاهدین و مبلغین حقیقی نشر و گسترش فرهنگ انسان ساز و عزت آفرین عاشورا و کربلا و آثار و ارزش های دفاع مقدس هستند.

و اما چند نکته و پیشنهادهایی در موضوع دفن شهدای عزیز گمنام در استان که بهتر است توسط متولیان و مردم بیش از گذشته به آنها توجه شود:

  1. طبق گزارش مسئولان تاکنون 63 شهید گمنام عزیز در 39 نقطه استان دفن شده اند و مهم ترین نکته در اقدام دفن شهدای عزیز در نقاط مختلف استان، توجه به رفع محدودیتهای ورود و خروج اداری برای شهدایی که در داخل محوطه های دستگاه های دولتی دفن شده اند و دسترسی آسان و شبانه روزی عموم مردم و جوانان و مشتاقان برای زیارت قبور مطهر آنان می باشد.
  2. نسبت به نصب تابلوهای نشان برای معرفی و راهنمایی محل های دفن شهیدان گمنام در مسیرها و خیابان های منتهی به مزار آنان است اقدام شود.
  3. توسط مسئولان مربوط نسبت به سرعت بخشی به ساخت یادمان شهیدان گمنام اقدام های قابل چشمگیر به عمل آید و در مسیر کاغذ بازی های اداری متوقف نگردد و از بی مهری ها دلسرد نشوند.
  4. با توجه به جایگاه و نقش موثر معنوی و الگویی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، مسجد مقدس جمکران، مدرسه فیضیه، مصلی قدس و دبیرستان ماندگار امام صادق (علیه السلام) که محل های تجمع مردم و جوانان حتی از سراسر کشور می باشد پیشنهاد می گردد برنامه ریزی شود تا در آینده تعدادی از شهدای عزیز گمنام در این مکان های مقدس دفن گردند.
  5. مزار شهدای گمنام باید مانند بقاع مبارک امام زادگان (علیهم السلام) به مراکز فرهنگی و بصیرتی خودجوش تبدیل شود و در طول سال پناهگاه و پایگاه هایی فعال و با نشاط برای حضور جوانان معصوم و تشنه معارف اسلام ناب محمدی(ص) قرار گیرد.
  6. انتخاب گروهی علاقه مند و پرانرژی برای برنامه ریزی و پی گیری های مناسب، ویژه رونق افزایی به مکان های دفن شهدای گمنام ضروری مدیریتی است.
  7. رزمندگان، جانبازان، آزادگان، هم سنگران شهیدان گمنام در میان ما هستند که نباید آنان و خانواده هایشان در کوچه پس کوچه های زندگی زودگذر دنیا در غریبی و به فراموشی سپرده شوند ، هشت سال دفاع مقدس آن دلیرمردان غیور و بی ادعا بود که حتی یک وجب از خاک وطن عزیز در تصرف و اشغال دشمنان باقی نماند! و از پیام های شهیدان عزیز، سخن آنان با مسئولان و مردم است که در ماندگاری و حفظ ارزش های اسلامی و دفاع مقدس کمترین کوتاهی و سستی نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار