عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دانش آموزان انجمن اسلامی، چراغ روشن برای حفظ نسل آینده هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:خواهش من به عنوان یک پدر از شما دانش آموزان این است که تعلیم و تربیت را فراموش نکنید؛ معلمی را فراموش نکنید؛ اساس کار مدرسه است یعنی هر کدام شما یک چراغ روشن برای حفظ نسل آینده شوید.

کد مطلب: ۶۷۲۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان این که دانش‌آموزان در آغاز یک راه طولانی و خوش فرجام قرار دارند، اظهار داشت: انقلاب سه چیز را به مردم عطا کرد؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و این شعار مردم پیش از پیروزی بود و زمینه‌سازی رسانه‌ای هم برای آن نشده بود و مردم خود آن را پسندیدند و انتخاب کردند.
وی افزود: این 3 چیزی بود که مردم احساس کمبود آن را داشتند، تجربه 200 ساله به آنها می گفت بیگانگان تصمیم گیرندگان برای کشورند؛ نبود آزادی و عدم برگزاری انتخابات آزاد و اجرا نشدن احکام اسلامی هم مردم را آزار می داد که مردم این سه دستآورد را با همت و شهادت به دست آوردند.
حداد عادل ادامه داد: انقلاب با سه عنصر ایمان، وحدت و رهبری امام(ره) پیروز شد و پیروزی یک انقلاب دینی در یک کشور مهم و نفت خیز برای غرب بسیار تکان دهنده بود و پیش بینی نشده بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن از روز اول به دنبال براندازی این انقلاب بود، خاطر نشان کرد: همان طور که در این 40 سال پیشرفت کردیم و استوار شدیم همان طور هم دشمن ما در مخالفت با انقلاب رشد کرده است؛ ابتدای انقلاب کار بسیط بود و ما فقط یک کمیته برای حفظ نظم جامعه داشتیم و چند نفر تصمیم‌گیر عضو شورای انقلاب بودند و آنها هم روش های بسیطی داشتند اما به تدریج روش های آنها برای مقابله با نظام گسترده شد.
وی به خاطره‌ای از مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می گفت اوایل پیروزی انقلاب هر بار یک نفر تا صبح پای تلفن بیدار می نشست تا اگر مشکلی پیش بیاید آن را حل و فصل و پیگیری کند.
حدادعادل با بیان اینکه اکنون ایران شرایطش تغییر کرده و به لحاظ قدرتی که دارد نمی توانند ما را در منطقه نادیده بگیرند، اضافه کرد: این مسئله نتیجه رشد 40 ساله است و دشمن هم رشد کرده است و روش های خود را تغییر داده است؛ 15 سال پیش، بیش از هزار پایان نامه دانشگاهی درباره انقلاب نوشته شده بود و موسسات بسیاری فقط راجع به انقلاب اسلامی ایران و تشیع تحقیق می‌کردند و اکنون این میزان بسیار افزایش یافته است.
وی با بیان این که اندیشه‌های امام(ره) و رهبری در خارج از ایران بررسی می‌شود، عنوان کرد: آن وقت افرادی در داخل کشور به بررسی این اندیشه ها در دانشگاه و رشته علوم سیاسی در داخل کشور معترضند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دشمن اکنون یک جبهه بزرگ، متنوع و پیچیده طراحی کرده است؛ اگر ما پای انقلاب بایستیم موفقیم و اگر به راحتی و عیش خو کنیم بر ما همان خواهد رفت که بر سر امتهای پیشین رفته است و این سنت خداست.
وی به انواع راه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: راه مهم برای مقابله با انقلاب راه فرهنگی است زیرا قدرت انقلاب با پشتیبانی مردم استوار است چون نظام، نظامی دینی و مردم هم متدین هستند پس باید دین را تضعیف کنند و اعتقاد به دین را از بین ببرند.
دشمن از روش‌های مختلفی برای تضعیف باورهای دینی مردم استفاده می‌کند
حداد عادل خاطر نشان کرد: دشمن از روش‌های مختلفی برای تضعیف باورهای دینی مردم استفاده می‌کند که تدوین کتاب آیات شیطانی تنها یک نمونه از این اقدامات بود که امام(ره)، آن موضع گیری قاطع را کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: راه دیگر برای تضعیف انقلاب، گسترش مفاسد اخلاقی و دامن زدن به غرایز جنسی است که در دستور کار دشمن است.
وی با بیان اینکه دشمن از «بمب هسته‌ای نداشته ما» نمی‌ترسد و از امثال شهید حججی می ترسد، عنوان کرد: بخش دیگری از جبهه دشمن در جبهه سیاسی است که به دنبال از بین بردن مشروعیت نظام و بدبین کردن مردم به نظام و رهبری آن است.
برنامه‌های شبکه انگلیسی بی بی سی
حداد عادل با اشاره به برنامه‌های شبکه انگلیسی بی بی سی ادامه داد: آنها زمانی، ساده زیستی و پاک دستی رهبری را آماج حمله قرار دهند و بودجه بنیاد مستضعفان و سپاه و دستگاه‌هایی که طبق قانون اساسی زیر نظر رهبری است را جمع زده بودند که بگویند بالاترین ثروت کشور دست رهبری است و او چگونه ساده زیست است در حالی که این سازمان‌ها هزینه بسیاری برای اداره دارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شایعه‌ای که درباره تولد فرزند حجت‌الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای که داماد وی است، اشاره کرد و گفت: می‌گفتند آقا مجتبی صاحب اولاد نمی‌شده و همسر و خانواده‌اش به انگلستان رفته‌اند و یک طبقه از یک هتل اجاره کرده‌اند و یک میلیون پوند برای فرزنددار شدن هزینه کرده‌اند و هنوز یک عده‌ای به همسر بنده می‌گویند «دختر شما رفته بود لندن ما خبردار نشدیم!».
حداد عادل افزود: هیچ چیزی از این داستان حقیقت ندارد حتی مراجعه غیرمتعارفی به پزشک نبود و نوه من و رهبری در بیمارستان رسالت به دنیا آمد؛ دکترش خانم دکتر وحید دستجردی بود و خرج بیمارستان 500 هزار تومان شد. این قصه ها را می گویند تا مردم ما را بدبین کنند.
وی عنوان کرد: من در اسفند 87، چند ماه قبل از فتنه 88، از طرف کالج اسلامی لندن سفری به انگلستان داشتم تا در مراسم رونمایی از جلد چهارم اسفار ملاصدرا سخنرانی کنم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قبل از این که از لندن به تهران بیایم روز آخر از دوستان که دخترش سالهاست در لندن مقیم است خواستم مرا برای خرید سوغاتی به جایی که خیلی گران نباشد، ببرند و با آنها با اتوبوس به یک فروشگاه معمولی رفتیم و آنجا از ما عکس گرفتند.
حداد عادل اضافه کرد: بعد از فتنه 88 و موضع گیری علیه آن، این عکس را چرخاندند که این افراد که چنین موضع می‌گیرند خرید خود را از لندن می‌کنند!
راه دیگر برای مقابله با انقلاب، ایجاد اختلاف بین مردم است
عضو مجمع نشخیص مصلح نظام اظهار داشت: راه دیگر برای مقابله با انقلاب، ایجاد اختلاف بین مردم است که یکی از راه‌های آن ایجاد تشیع انگلیسی است که عده‌ای، هفته برائت راه می اندازند و به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کنند یا دعوای قومیتی بین مردم راه می‌اندازند تا در جامعه التهاب ایجاد کنند.
وی با بیان این که در این میان مقابله فرهنگی بسیار مهم است، ادامه داد: نسبت طلاق به ازدواج که سال‌ها پیش یک به 15 بود در نقاطی از کشور یک به 2 و نیم شده است و هر طلاق مقدمه فسادهای بسیار است که گسترش آن به دلیل تغییر سبک زندگی و کنار رفتن اخلاق است.
حداد عادل بیان داشت: دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام این راه را انتخاب کرده است و باید دشمنی و مخالفت با نظام و انقلاب جدی گرفته شود.
دانش آموزان باید خود را برای ورود به جبهه مقابله با دشمن آماده کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تک تک شما دانش آموزان باید خود را برای ورود به جبهه مقابله با دشمن آماده کنید، گفت: افزایش بصیرت و خودآگاهی برای دانش آموزان بسیار مهم است؛ باید بدانید در کجای تاریخ و جغرافیای دنیا ایستاده‌اید تا اصل و فرع را عوض نکنید و خدای ناکرده در میدان دشمن بازی نکنید.
وی با اشاره به نامه یک اصلاح طلب در داخل کشور به رئیس جمهور میانمار پس از کسب نوبل اضافه کرد: این فرد در آن نامه نوشت کاش رفتار شما سرمشق مسئولان داخلی شود اما اکنون که این کشور چنین رفتاری با چند صد هزار مردم بیگناه خود دارد، این فرد چیزی نمی‌گوید.
حداد عادل با اشاره به رفتار متفاوت غرب در قبال جان انسان‌ها و حقوق بشر خاطر نشان کرد: در آکسفورد کرسی ندا آقا سلطان طراحی می‌کنند اما وقتی منافعشان اقتضا نکند برای کشته شدن صدها هزار انسان هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
وی با بیان این که با شناخت دشمنان این کشور می‌توان به حقانیت این نظام پی برد، گفت: دموکراسی وقتی برای غرب مهم است که نتیجه اش به نفع آنها باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: وظیفه ما ادامه راه شهدا و رهبری است که به گفته امام علی (ع) اقامه دین و اصلاح دنیا با همت و کار و جدیت است و ادامه کار انقلاب هم با جدیت و تلاش محقق می شود.
حداد عادل گفت: خواهش من به عنوان یک پدر از شما دانش آموزان این است که تعلیم و تربیت را فراموش نکنید؛ معلمی را فراموش نکنید؛ اساس کار مدرسه است یعنی هر کدام شما یک چراغ روشن برای حفظ نسل آینده شوید.
وی افزود: من در 73 سالگی 2 ساعت در دوره دکتری دانشگاه درس می دهم اما بیش از آن در دبیرستان معلم هستم زیرا نسل آینده در مدرسه شکل می گیرد و تعلیم و تربیت اساس کار است و آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار