مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

عشایر استان اردبیل ۱.۵ میلیون واحد دامی را در اختیار دارند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: عشایر استان اردبیل ۱.۵ میلیون واحد دامی را در اختیار دارند.

کد مطلب: ۶۷۲۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، قادر هنرمند افزود: سالانه ۳۰ الی ۳۵ درصد از محصولات لبنی و پروتئین استان توسط عشایر تأمین می‌شود و در این میان هر فرد عشایر می‌تواند پروتئین مصرفی ۱۶ شهرنشین را تأمین کند .

وی افزود: ارزش ریالی تولیدات سالانه عشایر استان ۳۳۰ میلیارد تومان برآورد شده و به لحاظ تولیدات مواد لبنی، پروتئینی و حتی صنایع‌دستی، عشایر اردبیل عملکرد شاخص‌تری به نسبت سایر مناطق کشور دارند .

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه مجموع تولیدات مواد لبنی و پروتئینی عشایر در سال متجاوز از ۱۸۰ هزار تن است، ادامه داد: تولیدات عشایر از مقبولیت و بازارپسندی برخوردار بوده و نیازمند حمایت است .

هنرمند با اذعان به اینکه ۸۰ هزار نفر عشایر شاهسون در شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال ساکن هستند، ادامه داد: عشایر استان ۱.۵ میلیون واحد دامی را در اختیار دارند .

وی یادآور شد: مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات عشایر در دستور کار است تا بتوانیم تولیدات هر فرد عشایر را به تأمین‌کننده مواد پروتئینی مصرفی ۴۰ نفر ارتقا دهیم .

مدیرکل امور عشایر استان با تأکید به اینکه عشایر استان قابلیت افزایش تولیدات خود را دارند، اضافه کرد: تنها حمایت از این قشر می‌تواند به افزایش تولیدات لبنی و پروتئینی استان منجر شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار