نظرپور:

تعادل بخشی سرانه فضای آموزشی در اولویت آموزش و پرورش است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تعادل بخشی به سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی اولویت سازمان است.

کد مطلب: ۶۷۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، نشست هماهنگی مدیران کل نوسازی مدارس 12 استان کشور که سرانه فضاهای آموزشی آن ها پایین تر از میانگین کشوری است با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارش کشور و فتح الله پور معاون اداره کل آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور ، مدیران ستادی سازمان و مدیران کل استانی نوسازی مدارس در محل این سازمان برگزار شد.

محمد تقی نظرپور با اشاره به ضرورت برگزاری گردهمایی گردهمایی مدیران کل استانی برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی گفت: با عنایت به آمارهای جمع آوری شده از طرف دفتر برنامه ریزی و تأمین منابع این سازمان سرانه دانش آموزی فضاهای آموزشی بر مبنای استانداردهای موجود تا مهرماه 1396 ( براساس جمعیت دانش آموزی (اولیه ) سال تحصیلی 97 - 96 به طور متوسط در کل کشور 5/16 مترمربع اعلام شده است که بدین منظور این نشست هم اندیشی برای دستیابی به راه حل اجرایی افزایش سرانه متوسط کشوری برگزار شده است.


وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشاهده شده که استانهای آذربایجان غربی ، البرز ، تهران ، خوزستان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، قم ، کرمان ، گلستان ، گیلان و لرستان به دلایلی تاکنون موفق نشده اند به حد سرانه متوسط کشوری برسند، به طوری که دستیابی به راهکارهای مناسب برای رفع این موضوع برای تمامی استان ها از اولویت های اصلی سیاست گذاری و برنامه ریزی این سازمان باشد.


در این گردهمایی ، معاون اداره آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشوربا اشاره به عملکرد موفق سازمان نوسازی مدارس گفت: وقتی سازمان نوسازی مدارس کشور را با دستگاههای اجرایی دیگر مقایسه می کنیم یکی از دستگاههای پیشرو در کشور است.


فتح اله پور افزود: هدف اصلی از تشکیل این نشست بیان مشکلات و ارائه راهکارهاست که ما تلاش می کنیم با تخصیص منابع به مناطق کمتر برخوردار به افزایش سرانه آموزشی این مناطق کمک نمائیم. به همین منظور برای تجهیزات مدارس باید شاخص هایی به تفکیک استانهای مختلف تدوین شود و افزایش اعتبارات ملی نباید باعث کاهش اعتبارات استانی شود .


وی عنوان کرد: با ایجاد یک کنسرسیوم و هم افزایی منابع و استفاده از منابع اعتباری استانی و ملی طی یک برنامه مشخص می توان کمک شایانی به توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار