فاطمه هاشمی:هاشمی رفسنجانی فرمانده صلح بود نه جنگ

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:همان طور که یکی از افراد اعلام کرد که آقای هاشمی در جنگ مسئولیت جدی نداشت و فرمانده جنگ نبود، می گویم که بله؛ آقای هاشمی فرمانده صلح بود و برای صلح به جبهه می رفت، با امام صحبت می کرد و با نظامیان جلسه می گذاشت که صلح را به مردم ایران باز گرداند.

کد مطلب: ۶۷۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، فاطمه هاشمی در همایش آیت الله هاشمی و دفاع مقدس طی سخنانی با بیان اینکه برای من خیلی سخت است در غیاب پدرم درباره او صحبت کنم، گفت: می خواهم سخنم را با بیان جمله ای که همواره از ایشان می شنیدم آغاز کنم که می گفت جنگ هشت ساله ما مهمترین رویداد تاریخی بود که در دوران انقلاب اتفاق افتاد و ما وظیفه داریم که واقعیت های جنگ را و اتفاقاتی که منجر به صلح شد را به رشته تحریر درآوریم و همیشه ناراحت و نگران بودند که این واقعیات گفته نشده و نوشته نشده است.

وی افزود: من یادم هست که روزی از ایشان سوال کردم آیا همه مسائل درباره جنگ گفته شد، پاسخ دادند که نه. ما نمی توانیم همه مسائل مربوط به جنگ را بیان کنیم اما تا جایی که امکان داشت این کار را انجام دادیم.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ایشان از همراهان و همرزمان خود می خواستند که همه اسناد و مدارک دوران جنگ را جمع آوری کنند و مرکزی برای نگهداری آن وجود داشته باشد تا برای نسل آینده تجربه ای باشد که دیگر تکرار نشود.

فاطمه هاشمی با بیان اینکه شخصیت پدرم طوری بود که از خشونت دوری می کرد و به جنگ راضی نبود، گفت: اما ایشان در طول جنگ مسئولیت هایی به عهده داشتند و می گفتند که من وقتی امام برای فرماندهی جنگ انتخابم کرد به ایشان گفتم من به صلح فکر می کنم نه جنگ و امام هم به من لبخندی زدند که نمی دانم منظورشان این بود که نمی توانی جنگ را تمام کنی یا اینکه ایشان هم به پایان جنگ رضایت داشتند.

فرزند آیت الله هاشمی ادامه داد: ایشان فردی بودند که در تمام مدت جنگ از جنگ و خشونت بیزار بودند و دوست داشتند مردم در صلح زندگی کنند اما با این حال وقتی جنگ آغاز شد، خانواده خودشان را در کنار مردم قرار دادند و مادرم اولین کسی بود که فعالیت حمایت از رزمندگان و مهاجرین جنگی که به تهران می آمدند را به عهده گرفت و برادرانم در حالی که سنشان به حضور در جبهه نمی رسید اما در آن حاضر شدند که مهدی شیمیایی شد و یاسر هم در عملیاتی زخمی شد و پدرم از اینکه فرزندانش هم مانند بقیه مردم در جبهه حاضر بودند خوشحال بود و حتی وقتی تحصیلات محسن تمام شد و به کشور برگشت در قرارگاه موشکی کار خود را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی معتقد بود ما باید همگی مان در کنار مردم باشیم و ایشان خانواده خود را هم از آن مستثنی نمی دانست. پس ما باید به نسل آینده بگوییم که چه کسانی در برحه جنگ فعالیت می کردند و چه نقشی داشتند و این موضوعی است که تمام دوستداران انقلاب اسلامی باید به آن توجه کنند تا اجازه ندهند که باردیگر برای کشور چنین اتفاقی رخ دهد.

فاطمه هاشمی در پایان تصریح کرد: من در پایان می خواهم بگویم همان طور که یکی از افراد اعلام کرد که آقای هاشمی در جنگ مسئولیت جدی نداشت و فرمانده جنگ نبود، پاسخ دهم که بله ؛ آقای هاشمی فرمانده صلح بود آقای هاشمی برای صلح حرکت کرد و برای صلح به جبهه می رفت، با امام صحبت می کرد و با نظامیان جلسه می گذاشت که صلح را به مردم ایران باز گرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار