ناطق نوری: هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر بود

ناطق نوری گفت: هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر در تاریخ ما بود.

کد مطلب: ۶۷۱۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در همایش آیت الله هاشمی و دفاع مقدس با بیان اینکه مرحوم هاشمی آنقدر بحث درباره‌اش هست که هرچه بگوییم پایان پذیر نیست، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی شخصیت اگر نگویم بی نظیر، شخصیتی کم نظیر در تاریخ ما بود و معتقدم گرچه مدیریت، علم است و سطوح و بخش‌های مختلف دارد اما با حفظ احترام محققان این رشته و نویسندگان کتاب‌های مربوط به آن، معتقدم مدیریت در خون انسان‌ها است و تربیت است که می‌تواند مدیر بار بیاورد.

وی افزود: چه بسا کسانی مدیریت را خوانده باشند و اصولش را بدانند اما در عرصه عمل نتوانند مدیریت درستی اعمال کنند و چه بسا کسانی هم باشند که این کتب مدیریتی را نخوانده باشند اما مدیران بزرگی شده باشند.

ناطق نوری با بیان اینکه سینه چاکی و تحمل و شجاعت از عوامل مدیریت است، گفت: مرحوم هاشمی وقتی به قم آمد، تا مبارزات شروع شد به هیچ وجه دنبال مطرح شدن نبود، افرادی را جمع و فعالیت را شروع کرد و فعالیت سختی را پی گرفت که با چاپ جزوه هایی که بسیار خطرناک بود کارش را دنبال کرد.

ناطق نوری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب هاشمی سردار سرافراز عرصه قانون گذاری، سازندگی و جنگ و جهاد بود، گفت: در سخت ترین شرایط مجلس اول او ریاست مجلس را به عهده گرفت و در ماجرای بنی صدر به زیباترین شکل جلسه مجلس برای رای به عدم کفایت سیاسی او را اداره کرد.

وی ادامه داد: ایشان وقتی رییس جمهور شد نیز در حالی که نفت بشکه ای هشت تا دوازده دلار بود و زیرساخت های کشور پس از جنگ از بین رفته بود، کشور را چنان مدیریت کرد که شما همین الان در کشور هرچه سد و کارخانه فولاد، سیمان و پتروشیمی می بینید با همان نفت چهارده دلار و در زمان هاشمی انجام شده است.

ناطق نوری ادامه داد: ما در دورانی نفت را صد دلار فروختیم اما نیامدیم نوع مدیریت‌ها را مقایسه کنیم. این مسئله استعدادها را می کشد و اجازه نمی دهد که توانایی ها به فعلیت برسد.

وی گفت: امام فرماندهی جنگ را به مرحوم هاشمی واگذار کرد، در مقطعی که اختلاف سلیقه بین سپاه و ارتش است هاشمی فرماندهی جنگ را برعهده گرفت. همین اختلافات که بخشی از آن هم از پشت جبهه به جبهه منتقل شده بود، سبب آسیب های بزرگی در جنگ شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم هاشمی اختلاف بین سپاه و ارتش را چنان زیبا حل کرد و آنها را به وحدت رساند که خاطرم است شب آزاد سازی خرمشهر، مرحوم صیاد شیرازی از پشت بیسیم می‌گفت فلان پل را بزنید، شهید حسن باقری به او گفت فکر نمی‌کنید این پل فردا روزی به دردمان بخورد؟ مرحوم هاشمی این گونه وحدت را بین سپاه و ارتش به وجود آورد.

ناطق نوری افزود: در عملیات مرصاد مرحوم هاشمی هم مراقب تهران بود و هم در جبهه دستور داد به سمت قصر شیرین بروند، به مردم کرمانشاه گفتند شهر را خالی کنید. رزمنده‌ها به هاشمی گفتند شما هم از کرمانشاه بروید اما هاشمی با عده‌ای قلیل در همان قرارگاه ماند و گفت اگر من بروم مردم و رزمندگان روحیه خود را از دست می‌دهند، این رفتارها از هاشمی، هاشمی ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار