مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبرداد:

صادرات جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به کشورهای همسایه

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال دو میلیون و ۴۰۸ هزار قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل به کشورهای همسایه صادر شده است.

کد مطلب: ۶۷۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، صادق صالحی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال دو میلیون و ۴۰۸ هزار قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل صادر شده است که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته دو میلیون و ۲۳۷ هزار قطعه بوده است .

وی با اشاره به این که به دلیل تحقق اقتصاد مقاومتی تخم‌مرغ نطفه‌دار امسال از استان صادر نشده است گفت: در موارد دیگر شاهد رونق صادرات محصولات دامی بودیم .

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات صادراتی دامی استان پا و پنجه مرغ است که این امر در سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار کیلو بوده و در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ صادر شده است که مقصد این صادرات کشورهای وینتام و هنک کنگ بوده است .

صالحی بیان کرد: در حال حاضر ۶۴ داروخانه دامپزشکی در سطح استان فعالیت می‌کنند و ۷۵ کلینیک دامپزشکی نیز راه‌اندازی شده که خدمات مناسبی ارائه می‌کنند .

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دامپزشکی استان اجرای طرح واکسیناسیون است که سال گذشته سه میلیون و ۶۹۸ هزار راس دام طرح واکسیناسیون قرار گرفته و در ۶ ماهه امسال نیز سه میلیون و ۷۳۰ هزار دام طرح واکسیانسیون قرار گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار