تراوش احساس قلم در «انجمن ادبی آفرینش»

نشست اعضای برگزیده کارگاه‌های ادبی کانون گیلان با حضور آیدا فتوحی، شاعر و نویسنده برجسته کشور برگزار‌ شد.

کد مطلب: ۶۷۱۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگیلانTآیدا فتوحی، شاعر و نویسنده کشور در این نشست نقش کانون در کشف و پرورش استعداد‌های فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرارداد و با اشاره به عضویت خود در این مجموعه فرهنگی گفت: فراگیری درس زندگی و شناخت انسان‌ها از دست‌آورد‌های حضورم در کانون بوده و هست .

وی به تبیین شاخصه‌های یک فعال عرصه‌ی ادبیات پرداخت و با بیان این‌که خودباوری، مطالعه و افزودن به دایره‌ی واژه گانی می تواند راه‌گشا باشد، تصریح‌کرد: مطالعه بستری مناسب برای افزایش بینش و آگاهی‌ است و در عین حال تقویت روحیه پرسش‌گری به این امر کمک می کند .

فتوحی، ضرورت انتخاب درست واژه‌گان و فاصله‌گرفتن با کلمات ساده را به مخاطبان یادآور‌شد و افزود: شاعر و نویسنده می‌بایست حرفی برای گفتن داشته باشد و از این رو افزایش گستره‌ی آگاهی‌ها می تواند در عمق‌بخشی به اندیشه صاحب اثر و در نتیجه، پذیرش آثار از سوی مخاطب نقشی تعیین کننده ایفا کند .

کارشناس مسئول ادبی کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن قدردانی از حضور حاضران به اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه اشاره و شناسایی و جهت دهی به استعداد‌های ادبی اعضا را از اولویت‌های برگزاری چنین نشست‌هایی عنوان‌ کرد .

این نشست که با حضور بیش از 70 عضو کودک و نوجوان، اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدارس صورت‌گرفت، اعضای به قالب‌ رسیده کارگاه‌های ادبی کانون به خوانش اشعار عاشورایی پرداختند که با ارایه‌ی دیدگاه‌های میهمان برنامه همراه شد .

اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران و امضای کتاب از سوی شاعر و نویسنده میهمان برنامه پایان بخش نشست ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک بود .

برنامه‌‌های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه هم‌زمان در سراسر کشور برگزار‌ می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار