حضور شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی ‌نانو در دهمین جشنواره فناوری نانو

شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری‌نانو (توانا) یکی از فعالان دهمین جشنواره علوم و فناوری نانو است که از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۱۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، دهمین جشنواره فناوری نانو، ساعت 9 تا 17 روزهای جمعه 14 تا دوشنبه 17 مهرماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود که غرفه شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (غرفه شماره 50) یکی از بخش های اصلی این جشنواره در در طبقه دوم سالن خلیج فارس میزبان دانش آموزان علاقه مند به حوزه فناوری نانو خواهد بود.

طرح تجهیز آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو با استفاده از تجهیزات ساخت داخل، در سال 91 با هدف تقویت باور دانش‌آموزان به توانمندی‌های ملی و همچنین سهولت دسترسی دانش‌آموزان سراسر کشور به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته آغاز شد. تا پایان سال 92 هفت استان با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد فناوری نانو به این آزمایشگاه‌ها تجهیز شدند.

در سال ۱۳۹۳ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تامین 40 درصد از اعتبار لازم برای هر آزمایشگاه و همچنین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت آموزش و پرورش هرکدام 30 درصد، زمینه‌ی توسعه پرشتاب آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی را فراهم آوردند. در این سال 41 آزمایشگاه دانش‌آموزی افتتاح و یک آزمایشگاه نیز که قبلا در سال 91 تجهیز شده بود، دستگاه جدید خریداری کرد. در سال1393 تعداد آزمایشگاه‌ها به 48 مرکز در همه استان‌ها رسید.

در سال 1394 تعداد 23 مرکز سفارش 147 عدد دستگاه دادند. این دستگاه‌ها از 20 شرکت متفاوت تامین و خریداری گردید. در پایان این سال تعداد مراکز تجهیز شده به 66 عدد رسید و در مجموع 434 دستگاه تخصصی و عمومی وارد شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی توانا شد.

در سال 1395 تعداد 15 مرکز سفارش خرید دستگاه داشتند که از این میان 12 مرکز جدید و 3 مرکز در سال‌های گذشته تجهیز شده بودند. در مجموع در سال 1395 تعداد 93 دستگاه تخصصی و عمومی وارد آزمایشگاه‌های آموزشی توانا شد و تعداد آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا به 78 مرکز و تعداد کل دستگاه‌ها به 527 دستگاه رسید.

در سال 1396 نیز متقاضیان زیادی برای تجهیز آزمایشگاه نانو در مجموعه خود به باشگاه نانو مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی شرایط زیرساختی، نسبت به تجهیز آزمایشگاه برای آن مراکز اقدام خواهد شد.

علاقه‌مندان به تجهیز آزمایشگاه نانو می‌توانند با حضور در دهمین نمایشگاه نانو نسبت به ثبت سفارش دستگاه‌های تخصصی و عمومی نانو، اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار