برگزاری کارگاه "لایه چینی" در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل

کارگاه "لایه چینی در هنرهای سنتی اصفهان" در قالب پنج جلسه از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۶۷۱۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، لايه چيني يكي از شيوه هاي تزئيني دوران صفوي بوده كه در تزئين آثار آن دوره نقش بسزائي داشته که از ويژگي هاي اين هنر اين است كه نه تنها به تنهايي قادر به تزئين بخشي از ديواره هاي يك اثر تاريخي مي باشد بلكه در كنار ديگر هنرها نيز قادر به اجراي نقش مي باشد.

مركز اصفهان شناسي و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در همین راستا به منظور آشنايي عموم علاقمندان به هنرهاي سنتي اين مرز و بوم به برگزاري كارگاه آموزشي "لايه چيني" اين هنر سنتي و چند صدساله با حضور استاد منصور خادم خراساني، اقدام کرده است.

این کارگاه در قالب پنج جلسه در تاریخ های 10 و 12 و 15 و17 و 19 مهرماه از ساعت 15 تا 18 در محل مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری در حال برگزاری بوده که دو جلسه آن نیز تشکیل شده است.

گفتنی است؛ مواد و مصالح اين تكنيك، خاك سرخ و چسب (سريشم) مي باشد. هرچند امروزه مي توان از چسب چوب نيز استفاده كرد و روش كار بدين صورت است كه پس از آماده شد طرح با استفاده از قلم مومي مناسب لايه اول گذاشته شده و پس از خشك شدن به گذاشتن لايه دوم اقدام كرده كه مي توان اين تكرار لايه ها را با توجه به ميزان برجستگي دلخواه ادامه داد، پس از آن مرحله طلااندازي آن انجام مي شود و در نهايت با توجه به شيوه كار مي توان نسبت به رنگ كاري آن اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار