آیت‌الله مکارم شیرازی:

حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین حوزه دنیای اسلام است

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حوزه علمیه قم از نظر کمی و کیفی بزرگ‌ترین حوزه علمیه دنیای اسلام است، گفت: نتایجی که در مراکز تخصصی و حوزه‌ها مشاهده می‌شود به خوبی گویایی این موضوع است.

کد مطلب: ۶۷۱۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم تقدیر از برترین‌های مراکز حوزوی زیر نظر خود که در نمازخانه مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده در این مراکز باید در قالب مجموعه مشخصی گردهم‌آوری شود، اظهار کرد: این اقدام سبب تشویق دیگران برای اقدام و مشارکت در این برنامه‌های علمی می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی در بیرون حوزه‌های علمیه نشسته و از فعالیت‌های علمی انجام شده در این مراکز آگاه نیستند در حالی که فعالیت‌های علمی بسیاری به نفع نظام اسلامی و در حقیقت به نفع بشریت در حال انجام است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه علمیه قم از نظر کمی و کیفی بزرگ‌ترین حوزه علمیه دنیای اسلام است، مطرح کرد: نتایجی که در مراکز تخصصی و حوزه‌ها مشاهده می‌شود به خوبی گویایی این موضوع است؛ برخلاف برخی افراد که تصور می‌کنند شیعه در گوشه‌ای فعالیت خود را دنبال می‌کند، باید بگوییم که شیعه در بدنه و متن جهان حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه شعبات مراکز مختلف حوزه‌های علمیه قم در شهرهای دیگر کشور نیز فعالیت دارند، تصریح کرد: خبررسانی و اطلاع‌رسانی در شرایط کنونی اهمیت بسیاری دارد به همین علت باید نسبت به انعکاس فعالیت‌ها اهتمام جدی داشته باشیم تا بتوانیم سوالات را پاسخ داده و موجب تشویق دیگران شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شهدا به وسیله نوشته‌های علما پایدار می‌شوند، یادآور شد: بر اساس روایتی برتری عالم بر عابد همانند برتری ماه بر سایر ستارگان است؛ عالم می‌تواند به مقام شفاعت که مقام پیغمبران و اولیای الهی است برسد.

وی خاطرنشان کرد: علم و عالم بودن نیز آسیب‌های مختلفی دارد چرا که هر چقدر مقام بالاتر باشد آسیب‌ها نیز بیشتر می‌شود؛ توجه به دنیا یکی از این آسیب‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه علم بدون عمل دومین آسیب مورد توجه علماست، عنوان کرد: دوزخیان از بوی بد عالم بدون عمل در دوزخ در عذاب هستند؛ غرور نیز سومین آسیبی است که امکان دامن‌گیری دارد چرا که افرادی بوده‌اند که گرفتار غرور شده و به جاهای خطرناکی رسیده‌اند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار