سخنگوی کاخ سفید :

ترامپ خواهان یک استراتژی گسترده در قبال ایران است

سخنگوی کاخ سفید با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال یک استراتژی گسترده برای مواجهه با تمام رفتارهای بد ایران، نه فقط توافق هسته‌ای است.

کد مطلب: ۶۷۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای، به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و ایران و کره شمالی را بازیگرانی بد در جهان خواند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید سندرز در ادامه ادعاهای خود گفت: من نمی خواهم درباره تصمیم رئیس‌جمهور صحبت کنم اما آنچه می توانم بگویم این است که رئیس‌جمهوری ترامپ به دنبال مواجه شدن با تمام رفتارهای بد ایران، نه فقط توافق هسته‌ای است، از جمله آزمایش موشکی بالستیک، بی‌ثبات کردن منطقه، حمایت از تروریسم، حملات سایبری و برنامه هسته‌ای غیرقانونی.

وی افزود: رئیس‌جمهوری خواهان یک استراتژی گسترده برای رسیدگی به تمام این مشکلات است. این چیزی است که تیم وی بر آن تمرکز دارد و چیزی است که وی می خواهد در روزهای آینده به آن رسیدگی کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره اینکه اگر رئیس‌جمهور پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را در 15 اکتبر تایید نکند، این کنگره است که باید درباره وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری کند، گفت که نمی‌خواهد درباره جزئیات تصمیم رئیس‌جمهوری تا زمانی که به طور علنی اعلام می‌شود، اظهار نظر کند.

به گزارش پانا، این ادعاها در حالی علیه کشورمان مطرح می‌شود که ایران ضمن رد این ادعاهای بی‌اساس تاکید می‌کند که سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در خاورمیانه عامل اصلی ناآرامی و ظهور و توسعه تروریسم در این منطقه است اما این کشورها همواره تلاش می‌کنند تا با طرح این ادعاها بر واقعیات سرپوش بگذارند.

مقامات کشورمان همچنین در پاسخ به ادعاها درباره برنامه موشکی ایران تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی همچون هر کشور دیگری در جهان حق دارد از خود دفاع کند و برای این منظور باید توانایی‌های دفاعی خود را گسترش دهد که برنامه موشکی بخشی از آن است. بنابراین، ایران دست از توان موشکی خود برنمی‌دارد و برای این کار از کسی اجازه نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار