آئین سنتی ۵۰۰ ساله دسته عزاداری بنی اسد در شهرستان پیشوا برگزار شد

همزمان با ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، آئین سنتی ۵۰۰ ساله بنی اسد در شهرستان پیشوا برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۱۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران: در این مراسم معنوی انبوه عزاداران در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع)، برادر امام رضا(ع) آئین سنتی بنی اسد را اجرا کردند و گوشه ای از مصائب خاندان عصمت و طهارت به تصویر کشیدند.


مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با نوحه و شعرهای مذهبی در غم جانکاه شهدای مظلوم کربلا ، با کاروان اسرای دشت کربلا همنوا شدند.


در مراسم معنوی و تاریخی بنی اسد که از قدمتی ۵۰۰ ساله برخوردار بوده و به ثبت آثار معنوی شهرستان پیشوا نیز رسیده، عده ای ازمردم در قالب دسته های سینه زنی در حالی که لباس های سنتی بر تن دارند به صحن مطهر وارد شده و در اقدامی نمادین اقدام به جمع آوری پیکر شهدای دشت کربلا می کنند.


این افراد به صورت نمادین پیکر شهدای دشت کربلا را که سه روز بر روی زمین باقی مانده بودند را جمع آوری کرده و در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) می گردانند.


مراسم معنوی بنی اسد برای مردم شهرستان پیشوا از تقدس و معنویت خاصی برخوردار است و قیام خونین مردم شهرستان پیشوا در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ از همین مراسم و از صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) آغاز شد.


مردم در مراسم بنی اسد سال ۱۳۴۲ که مصادف با ۱۵ خرداد همان سال شده بود ، با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی (ره) کفن برتن کرده و پای پیاده به سمت تهران به حرکت درآمدند.

/خبرنگار:سید علیرضا میرشریفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار