آذرکیش در گفت و گو با پانا:

کاردانشی ها برای دریافت پروانه کسب در 110 رشته نیاز به آزمون ندارند

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی، دانش آموزانی که مدرک دیپلم کاردانش دارند برای دریافت پروانه کسب در 110 رشته نیاز به شرکت در آزمون ندارند.

کد مطلب: ۶۷۰۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا هنرجویان برای دریافت پروانه کسب در 110 رشته مشخص شده، نباید آزمون دهند؟، اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی، دانش آموزان دارای مدرک دیپلم کاردانش در 110 رشته برای دریافت پروانه کسب نیاز به آزمون ندارند .

وی در پاسخ به این سوال که 110 رشته بر چه مبنایی مشخص شده است؟، ادامه داد: در آیین نامه اجرایی مربوط به این قانون عناوین این 110 رشته ذکر شده است .

آذرکیش افزود: همکاری دستگاه ها و سازمان ها شرایط خوبی را ایجاد می کند که ما شاهد اخبار خوب بیشتری در این زمینه ها باشیم .

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع یکی از تسهیلات خوب شاخه کاردانش است. علاوه بر این بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تمام دستگاه‌ های اجرایی باید از آموزش و پرورش حمایت کنند در حال رایزنی برای دریافت تسهیلات بیشتری در اشتغال و ادامه تحصیل هنرجویان هستیم. البته اولویت در کاردانش، اشتغال است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار