پیام تسلیت شمخانی به مناسبت درگذشت جلال طالبانی

امیر دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در پیامی درگذشت مرحوم جلال طالبانی، رئیس‌جمهور سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان را به خانواده و مردم عراق تسلیت گفت.

کد مطلب: ۶۷۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در متن این پیام آمده است:
مام جلال مبارزی خستگی ناپذیر و از سیاستمداران تیزبین و آینده نگر بود که در مسیر آزادسازی سرزمین و مردم عراق از ستم دیکتاتوری صدام و حزب بعث ،فداکاری بسیاری کرد و پس از آن نیز از هیچ تلاشی در مسیر بازگرداندن عراق به جایگاه بین‌المللی و شکوه گذشته و ارتقاء نقش منطقه‌ای آن فروگذار نکرد.
مرحوم جلال طالبانی در قامت پیر سیاست کردستان عراق نقطه عطفی در ایجاد تفاهم و توافق و نزدیک‌کردن گروه‌های مختلف قومی، مذهبی و سیاسی این کشور ایفا نمود که از جمله ثمرات آن برقراری ثبات و حرکت به سمت پیشرفت و امنیت و کاهش آلام مردم رنج دیده عراق بود . بی شک عدم حضور فعال وی در صحنه سیاسی عراق به دلیل بیماری از دلایل محوری در شکل گیری خلاء جدی در سپهر سیاسی این کشور شد و موجب سوء استفاده برخی فرصت طلبان برای اجرای طرحهای مشکوک با هدف فروپاشی و تجزیه عراق گردید.
مام جلال مدبرانه زیست و حیاث ثمر بخشش میراثی گرانبها برای مردم عراق و دوست دارانش از جمله در ایران برجا گذاشت.
اینجانب که عزادارفقدان دوستی قدیمی و هم رزمی صمیمی هستم ، ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم و مردم شریف کُرد و ملت عراق از خداوند متعال علوّ درجات را برای ایشان خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار