معاون پارلمانی رئیس جمهوری درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، سه‌شنبه شب با انتشار پیامی درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهوری پیشین عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق را به دولت و ملت آن کشور و خانواده مرحوم طالبانی تسلیت گفت.

کد مطلب: ۶۷۰۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حسینعلی امیری، در این پیام نوشته است: خبر درگذشت مام جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق موجب تاثر و تاسف عمیق شد.

وی افزوده است: مرحوم جلال طالبانی سال‌ها با ظلم و ستم رژیم بعثی عراق مبارزه کرد و درد و رنج فراوانی را برای آزادی آن کشور و سپس حفظ استقلال و تمامیت ارضی آن متحمل شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تمجید از نقش جلال طالبانی در توسعه روابط عراق با همسایگان و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از صدام، تاکید کرد: آقای طالبانی در تدوین و تصویب قانون اساسی عراق یکپارچه و تقویت وحدت میان اقوام و مذاهب مختلف آن کشور، نقش مهمی داشت.

امیری در پایان با اشاره به خصوصیات بارز اسلامی و انسانی مام جلال طالبانی، از جمله تواضع و فروتنی، خیراندیشی و نوع‌دوستی ایشان، از خداوند عزّوجلّ برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگان و دوستان وی صبر و اجر جمیل مسالت نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار