اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی قم در ۱۲ محرم؛

حماسه حسینی، قیام خمینی

گردهمایی بزرگ مردمی در سوم شهدای کربلا با عنوان «حماسه حسینی، قیام خمینی» با حضور مسئولین استانی و هیئت های عزاداری در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۰۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی عصر امروز با حضور حجت‌ الاسلام‌ سید علی خمینی، آیت الله جواد فاضل لنکرانی، سید مهدی صادقی استاندار قم، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان قم، شیخ الاسلام مدیر کل آموزش پرورش استان قم، سخنگوی حوزه علمیه قم و هیئت های عزاداری، در میدان روح الله جنب بیت تاریخی امام راحل (ره) برگزار شد.

همچنین این مراسم با اجرای حاج حسن سلطانی و مداحی حاج علی انسانی، حاج نزار قطری، کربلایی نریمان پناهی و حاج عباس حیدر زاده برگزار شد.

حجت‎الاسلام علی نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه در این مراسم در سخنان کوتاهی بر لزوم اهتمام نسبت به بزرگداشت این روز و این مراسم در سالهای آینده تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه در این مراسم با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه توسعه و ترویج دهیم، گفت: این مراسم به همت یادگار امام برگزارشده است در این زمینه امیدواریم که شاهد حضور گسترده جوانان باشیم.

‌حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد ضمن گرامیداشت یاد شهدای پانزده خرداد و امام راحل (ره)، اظهار داشت: این اجتماع نسبت به سال گذشته باشکوه و عظمت بیشتری برگزارشده است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم عزاداری حماسه حسینی همراه با روح انقلاب است، افزود: این مراسم نسبت به سال گذشته بسیار با عظمت‌تر و باشکوه‌تر برگزار شد که امیدواریم سال‌های دیگر به عظمت و شکوه آن افزوده شود.

نظری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، حقا و قطعاً این‌چنین بوده و همه ما باید برای زنده نگاه‌داشتن نام و فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم، خاطرنشان کرد: این مراسم به همت یادگار امام برگزارشده است در این زمینه امیدواریم که شاهد حضور گسترده جوانان باشیم.

حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: این مراسم همراه و توام با روح انقلاب و بصیرت حسینی است که امیدواریم سال به سال به عظمت آن افزوده شود.

وی در پایان بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

دوازدهم محرم مصادف با قیام تاریخی 15 خرداد بوده و همایش "حماسه حسینی، قیام خمینی" برای دومین سالی است که در قم برگزار می‌شود.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار