اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته به میزبانی تبریز برگزار می‌شود

دبیر کل فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه، از امضای تفاهم‌نامه میان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و سازمان جهانی پاراوالیبال به منظور برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، هادی رضایی در این خصوص گفت: همانطور که قبلا اعلام شد ایران میزبانی اولین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته، معروف به سوپر سیکس، را عهده‌دار شده و تبریز میزبان این مسابقات خواهد بود. به همین منظور روز گذشته تفاهم نامه‌ای میان سازمان جهانی پاراوالیبال و فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به امضا رسید و مقرر شد این مسابقات از 27 فروردین تا 5 اردیبهشت سال آینده با حضور شش تیم اول دنیا برگزار شود.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته بیان کرد: تیم‌های ایران، بوسنی و هرزگوین، برزیل، مصر، آلمان و اوکراین 6 تیم اول دنیا در جدول رنکینگ جهانی هستند که مسابقات با حضور آنها برگزار خواهد شد و سه تیم روسیه، آمریکا و چین نیزبه عنوان تیم‌های رزرو مشخص شده‌اند که در صورت عدم حضور یکی از شش تیم برتر، به ترتیب جایگزین خواهند شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان جهانی پاراوالیبال در امور اجرایی لیگ جهانی گفت: این مسابقات اولین رویداد مهم والیبال نشسته در سال 2018 خواهد بود و پس از آن مسابقات جهانی و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را پیش رو داریم. این مسابقات از این پس هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و جای افتخار دارد که ایران میزبان نخستین دوره آن خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون آسیایی والیبال معلولین افزود: از طرف سازمان جهانی به من ماموریت داده شده تا به عنوان نماینده این سازمان به تبریز سفر کنم و امکانات موجود، سالن‌ها و شرایط اسکان را مورد ارزیابی قرار دهم؛ از سوی دیگرفدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نیز بنده را به عنوان نماینده تام الاختیار این فدراسیون در خصوص ارتباط با سازمان جهانی والیبال معلولین و امور برگزاری اولین دوره لیگ باشگاهی والیبال نشسته تعیین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار