استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش خواستار شد:

تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت/توانمندسازی فرهنگیان/استمرارموفقیت ها

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش با برنامه ریزی های صورت داده می تواند تهدیدات فضای مجازی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را تبدیل به فرصت کند.

کد مطلب: ۶۷۰۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش اولین دیدار رسمی خود با مدیر کل و شورای معاونین آموزش وپرورش استان با اشاره به وجود 720 هزار دانش آموز و 45 هزار معلمان استان گفت: آموزش وپرورش به لحاظ کمی و اثربخشی بزرگترین و محوری ترین دستگاه کشور محسوب می شود.

استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه در نظام های آموزشی پیشرفته دنیا، کیفیت محوری ترین موضوع است، تصریح کرد: آموزش خلاق با مشارکت دانش آموزان در امر تدریس تحقق می بابد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شعار "مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق" شعار تحسین بر انگیزی است، اظهار داشت: تحقق شعار سالتحصیلی دستگاه تعلیم وتربیت محور شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

خدابخش با تاکید بر اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی در نظام تعلیم وتربیت شده است، افزود: آموزش وپرورش با برنامه ریزی های صورت داده می تواند تهدیدات فضای مجازی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را تبدیل به فرصت کند.

استاندارآذربایجانشرقی با بیان اینکه آموزش بایستی تنها به دانش آموزان محدود نشود، گفت: برگزاری دوره های ضمن خدمت ،آموزش و توانمند سازی خود فرهنگیان یکی از الویت های مجموعه قرار گیرد.

خدابخش با تاکید بر خلاقیت و ابتکار در برنامه های آموزش وپرورش خاطر نشان شد: آموزش نیروههای جدیدالورود تربیت معلم و حق التدریس در راستای کیفیت بخشی مدنظر مولیان دستگاه تعلیم وتربیت باشد.

وی با ابراز خرسندی از کسب مقام دوم کشوری کنکور سال 96 توسط دانش آموزان استان در رتبه های زیر10،100 و1000 بعد ازتهران تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش نتایج درخشان کنکور و نمرات نهایی خرداد ماه در سال آینده نیز تکرار شود.

خدابخش بر ارتقای مهارتهای فنی و زندگی به دانش آموزان در دستگاه تعلیم وتربیت تاکید کرد و ادامه داد: توجه به رشته ها و کیفیت مدارس هنرستان و کاردانش یکی دیگر از اولویت های مجموعه خواهد بود.

استاندار آذربایجانشرقی افزایش چشمگیر مجمع خیرین از 5 به 24 عدد در طول دولت یازدهم را نشانگر کارنامه درخشان دستگاه تعلیم وتربیت دانست و اذعان داشت: یکی دیگر از رویکردهای اصلی دستگاه تعلیم وتربیت فعال نگه داشتن و استفاده از ظرفیت مجمع خیرین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار