دبیر علمی همایش نقشه برداری مغز ایران خبر داد؛

ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی در حوزه نقشه برداری مغز

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران از ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی در حوزه نقشه برداری مغز خبر داد و گفت: استفاده از این اطلاعات در راستای درمان سریع‌تر و موثرتر بیماری‌ها و نارسایی‌های علوم مغز و اعصاب، علوم شناختی، توانبخشی، روانپزشکی و روانشناسی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۶۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، احسان کامرانی در آستانه برگزاری چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران اظهارداشت: این همایش سالانه با هدف معرفی، توسعه و به‌کارگیری این رشته فوق تخصصی در کشور و معرفی تازه ترین یافته‌های این حوزه با حضور بنیانگذاران و بزرگترین دانشمندان بین المللی متخصص در این رشته برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال چهارمین دوره این همایش 3 تا 5 آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور بیش از 300 متخصص و محقق پیشرو و صاحبنظر در این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران ادامه داد:علیرغم جلسات و همایش های متعدد و پراکنده و غالباً غیرعلمی که با استفاده نادرست از واژه «نقشه برداری مغز» گاهی تعریف و تصویر نادرست یا ناقصی از نقشه برداری مغز معرفی می کنند، این کنگره در صدد است تا با بهره گیری از دانش روز و دعوت از مبدعین و پیشگامان اصلی این رشته در سراسر دنیا با نگاهی کاملاً علمی و تخصصی و همچنین کاربردی، علم نقشه برداری مغز را در کشور نهادینه کند.

کامرانی با اشاره به اینکه اين همايش با حمايت انجمن علوم و فناوري‌هاي شناختي كشور برگزار مي شود، گفت: همچنین از اهداف دیگر برگزاری این همایش این است که زمینه را برای تبادل اطلاعات علمی و عملی در این زمینه با محققین و علاقمندان به این رشته در ایران و حتی در سراسر دنیا فراهم سازیم.

وی بیان داشت: کنگره محورهای متعددی از جمله روش‌های نوین مختلف استخراج اطلاعات دقیق و جامع از فعالیت های مغز انسان و کنترل مغز به‌کمک ابزارهای مرسوم تصویربرداری و تعامل با مغز شاملMRI، CT، EEG، PET، MT، fNIRS، OCT، TMS و ... است.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران یادآور شد:همچنین استفاده از این اطلاعات در راستای درمان سریع‌تر و موثرتر بیماری‌ها و نارسایی‌های علوم مغز و اعصاب، علوم شناختی، توانبخشی، روانپزشکی و روانشناسی را در بر می‌گیرد.

کامرانی گفت: معرفی ابزارها و تکنولوژی های نوین در خدمت علم نقشه برداری مغز نظیر مهندسی پزشکی، مهندسی مغز و عصب، هوش مصنوعی و ارتباط مغز و ماشین نیز جزو محورهای علمی این همایش است.

وی افزود: بیش از 20 سخنران مدعو از اساتید برتر نقشه برداری مغز از سرتاسر دنیا شامل کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، آلمان، دانمارک و کانادا از جمله مخترعین PET و TMS در این همایش سخنرانی می کنند.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت: علاوه بر این از بین بیش از 100 خلاصه مقاله دریافت شده توسط دبیرخانه همایش حدود 60 مقاله انتخاب شده که در قالب سخنرانی و پوستر در طول این همایش ارائه خواهد شد.

کامرانی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری کنگره، کارگاههای آموزشی متعددی از جمله آموزش MRI، EEG/MEG، Psychophysics جهت آموزش و آشنایی عملی علاقمندان، توسط اساتید مجرب مدعو داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران 3 تا 5 آبان در دانشگاه شهید بهشتی مرکز همایش های بین المللی ابوریحان برگزار می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت humanbrainmapping.ir.www مراجعه و یا با شماره 29905801 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار