تدابیر آتش نشانی برای تاسوعا و عاشورا

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تدابیر ویژه این سازمان برای روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: در این دو روز علاوه بر آماده باش 130 ایستگاه آتش نشانی، 650 نیروی آتش نشانی به همراه 236 دستگاه خودروی امدادی در 236 نقطه از کشور مستقر می‌شوند.

کد مطلب: ۶۶۹۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

جلال ملکی در گفت‌وگو با پانا، در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: بسیاری از هوطنان در این روزها در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت خیابان‌ها می‌آیند و همین مساله می‌تواند باعث ازدحام جمعیت و ترافیک کاذب شود و کار را برای نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی مشکل کند.

سخنگوی سازمان آتش نشان و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: از همین رو سازمان آتش نشانی برای تامین ایمنی در سطح شهر تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده و برهمین اساس علاوه بر این که 130 ایستگاه آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در آماده باش هستند، 236 نقطه از شهر نیز مشخص شده و نیروهای آتش نشانی با استفاده از 236 دستگاه خودروهای مختلف در آن مکان‌ها مستقر می‌شوند.

وی با بیان این که 650 آتش نشان در روزهای تاسوعا و عاشورا در محل‌های مختلف مستقر می‌شوند، گفت: 193 دستگاه خودروی سنگین و 43 دستگاه خودروهای سبک و موتورسیکلت در اختیار این نیروها قرار دارند که از ساعات اولیه روز در مکان‌های مشخصی که اغلب در نزدیکی میادین، چهارراه‌ها، اماکن پرازدحام و حسینیه‌ها و تکایای پرجمعیت‌تر مستقر می‌شوند. همچنین در روز عاشورا برای آیین خیمه سوزی نیز نیروهای آتش نشانی استقرار پیدا می‌کنند.

ملکی اضافه کرد: تعدادی از مدیران ارشد عملیات سازمان آتش نشانی در این روزها در محدوده‌های تحت مدیریت خود اقدام به گشت زنی خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشان و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این که هدف از این استقرارها کاهش زمان رسیدن به محل حادثه است، گفت: تمام تلاش ما این است که با کیفیت‌ترین خدمت رسانی را به همشهریان داشته باشیم و امیدوارم که مردم نیز با ما همکاری خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که هر زمانی متوجه شدند خودروهای امدادی در حال تردد هستند همکاری لازم را داشته باشند و کمک کنند تا با باز شدن راه نیروها به موقع به محل حادثه برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار