مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

نظارت بهداشتی 66 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دامهای قربانی در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از ساماندهی و فعالیت 66 اکیپ دامپزشکی جهت نظارت بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۹۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، در جلسه هماهنگی اکیپهای نظارت بهداشتی این اداره کل، آمادگی کامل اداره کل دامپزشکی استان را جهت نظارت بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام نمود.

وی گفت: امسال 66 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 123 دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت، در تبریز و سایر شهرستانهای استان به صورت رایگان بر ذبح دامهای قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند نمود.

مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تأکید بر تأمین سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است اما بر اساس تبصره 2 ماده 2 آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت مبنی بر اینکه کشتار دام‌های قربانی در مراسمات مذهبی در خارج از کشتارگاه مجاز است.

وی گفت: در همین راستا اکیپهای ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا بعد از ظهر و در روز عاشورا از ساعت 7 صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دامهای قربانی می‌باشند.

بهداد خاطر نشان کرد: اکیپهای ثابت در شهرستان تبریز در محل کشتارگا‌ه‌ تبریز و شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز و در شهرستان‌ها در محل کشتارگاه‌های دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان آماده نظارت بر کشتار دام‌های قربانی هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اظهار داشت از آنجائیکه هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات بهداشتی برای عزاداران حسینی در سطح استان است، از مردم خواست جهت بهره‌گیری از خدمات اکیپهای سیار در تبریز با شماره‌های 4439272 و 4442533، و در شهرستانها با تلفن 1512 تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار