مشاور امور بانوان آموزش وپرروش زنجان خبر داد:

برگزاری کارگاه های آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دوره دوم متوسطه

مشاور امور بانوان آموزش وپرورش استان گفت: در راستای آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی، کارگاه های آموزشی با حضور دانش آموزان به تفکیک( دختران و پسران) و اولیا و مربیان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۶۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، فرزانه حدادیان اظهار داشت: رعایت حقوق و انجام تکالیف از ارکان اساسی زندگی اجتماعی و فرهنگی انسان در جامعه امروز محسوب میشود و از آنجا که یکایک افراد به عنوان اعضای یک جامعه در حوزه های مختلف مشارکت دارند و در برابر حقوق خود مسئولیت هایی را نیز در راستای اداره بهتر جامعه و ایجاد نظم بر عهده خواهند گرفت، لازم است از همان دوران کودکی و نوجوانی رفتارهای مسئولانه را از نظر اجتماعی و اخلاقی بیاموزند.

مشاور امور بانوان مدیر کل در ادامه افزود: شناخت این حقوق و تکالیف و نهادینه نمودن آن در افراد نقش مؤثری در ارتقاء و ایجاد جامعه­ای بر اساس نظم و عدالت خواهد داشت.

حدادیان اظهار داشت: لذا با عنایت به لزوم آگاهی عمومی به ویژه نوجوانان از حقوق و تکالیف خویش و همچنین نقش اولیای مدرسه و والدین در ایجاد محیط مناسب جهت ترویج و نهادینه سازی مفاهیم حقوق به دانش آموزان، ضرورت دارد در راستای حرکت به سوی یک جامعه­ ی قانونمند و توسعه یافته ، طرح آموزش حقوق و تکالیف با لحاظ نمودن آموزش برای سه گروه دانش آموزان، اولیا و مربیان مدرسه ،متناسب با نیازهای آنان اجرا گردد.

وی ادامه داد: در همین راستا، کارگاه های آموزش حقوق و تکالیف با هدف آشنایی دانش آموزان( به تفکیک دختران و پسران دوره دوم متوسطه)،اولیا و مربیان مدرسه با حقوق شهروندی،حقوق و تکالیف فردی،خانوادگی و اجتماعی و حقوق بشر به عنوان نهاد و مبنایی برای جامعه مدنی، از مهرماه سال جاری در نواحی و مناطق برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار