معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

200 نفر از پناهندگان افغان در کلاس سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفتند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال جاری 200نفر از پناهندگان افغان در کلاس سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۶۶۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ غلامرضا دانش‌فرمعاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در بازدید از کلاس های سواد آموزی پناهندگان افغان در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اظهار داشت: در سال جاری تاکنون 200 نفر از پناهندگان افغان در کلاس سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته اند که درصورت حمایت بیشتر قادر به تحت پوشش قرار دادن تعداد زیادتری از پناهندگان افغان خواهیم بود.

معاون سواد آموزی استان افزود: از تعداد 200 نفر ثبت نام شده، 100 نفر در شهرستان دشتستان و 100 نفر هم در شهرستان بوشهر در کلاسهای سواد آموزی شرکت دارند.

وی به ذکر درصد اتباع خارجی افغان تحت پوشش قرار گرفته در دوره سواد آموزی در سال جاری پرداخت و گفت:بیشترین تعداد اتباع خارجی افغان ثبت نام شده در کلاس های سواد آموزی مربوط به گروه سنی20 تا 35 ساله به میزان75درصد می باشد.

دانش فر ادامه داد: از کل تعداد اتباع خارجی افغان تحت پوشش قرار گرفته در گروه سنی 10تا20 ساله 10درصد و در گروه سنی 35 تا 50 ساله 15درصد در کلاس های سواد آموزی شرکت دارند.

وی با اشاره به کارکرد اداره کل آموزش و پرورش درسواد آموزی اتباع خارجی( پناهندگان افغان) در قالب طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در دولت تدبیروامید در استان بوشهر، گفت:در سال 1392 تعداد 50 نفر، در سال 1293 تعداد 85 نفر و در سال 1394 نیز 65 نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند.

معاون سواد آموزی استان در پایان تاکید کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کردعلاوه بر زمینه سازی برای تحت پوشش قرار دادن بیشتر پناهندگان افغان، زمینه ارتقاء آنها نیز در رده های بالاتر( دوره انتقال ) فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار