سوگواره «احلی من العسل» در مدارس نطنز برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش نطنز در مراسم هیات سوگواری احلی من العسل به فداکاری و جانفشانی های حضرت قاسم و هدف قیام امام حسین (ع) که همان احیای دین جدش و امر و به معروف و نهی از منکر بود اشاره نمودند و افزودند که ما باید با الگو قرار دادن این بزرگواران ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد مطلب: ۶۶۹۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز مدیر آموزش و پرورش نطنز با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، اظهار کرد: سوگواره احلی من العسل که یکی از برنامه های بی نظیر در ایام عزاداری در ماه محرم است در مدارس شهر نطنز برگزار می شود.

علیرضا محمودی افزود: سوگواره «احلی من العسل» همانند سال‌ های گذشته به‌ صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، آشنایی دانش آموزان با شخصیت حضرت قاسم بن الحسن (ع) یک نوجوان 13 ساله است که در صحرای کربلا به دست دشمنان دین به شهادت رسید.

وی در مراسم هیات سوگواری احلی من العسل به فداکاری و جانفشانی های حضرت قاسم و هدف قیام امام حسین (ع) که همان احیای دین جدش و امر و به معروف و نهی از منکر بود اشاره نمودند و افزودند که ما باید با الگو قرار دادن این بزرگواران ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

مدیر آموزش و پرورش نطنز با تاکید بر لزوم ترویج ارزش های دینی در محیط های آموزشی، بیان کرد: شخصیت حضرت قاسم (ع) یک الگوی عملی و دینی برای دانش آموزان به حساب می آید و دانش آموزان می توانند با الگو برداری از این شخصیت بزرگِ صحرای کربلا، مسیر سعادت و رستگاری را برای خود ترسیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: تبیین اهداف قیام عاشورا و الگو برداری جوانان و نوجوانان از فرهنگ استقامت و پایداری، ضمن تضمین زندگی سالم، آن ها را در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی حفظ می کند.

این مراسم در روز چهار شنبه پنجم مهرماه همزمان با ششم محرم الحرام از بوستان شهدای گمنام به سمت حسینیه حاجیها برگزار و نماز جماعت ظهر و عصر با حضور مسوولین و دانش آموزان برپا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار