بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش پانا

هجدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری، زنگ آغاز سال تحصیلی با امید

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهایی همچون آغاز سال تحصیلی، هجدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری و احداث فضاهای آموزشی جدید برای دانش آموزان همراه بود.

کد مطلب: ۶۶۹۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بازگشایی مدارس، پرسش مهر رئیس جمهور، برگزاری سوگواره "احلی من العسل"، تمدید قرارداد بیمه فرهنگیان با شرکت آتیه سازان، کمک 360 میلیارد تومانی مشارکت اولیا به مدارس، جمع آوری مدارس کپری تا سال97 وتعطیلی مدرسه ابتدایی در پایتخت به دلیل آتش‌سوزی از مهم‌ترین رویدادهای این هفته آموزش و پرورش بود.

کتب های درسی فعلی دانش آموز را برای دیروز تربیت می‌کند

دکتر حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 که در هنرستان دخترانه شهید مدرس منطقه 5 تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام سالار شهیدان و شهدای کربلا ، آغاز سال تحصیلی 97-96 را به جامعه دانش آموزی ، معلمان و همه مسئولان وزارت آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور عنوان کرد: کتاب های درسی دهه های 30 و 40 که ما دبستان و دبیرستان بودیم با زمان فعلی تفاوت چندانی نداشته و کتاب های امروزی جز تغییراتی در فونت، تصاویر و برخی عبارات تغییر چندانی نداشته است .

وی تصریح کرد: باید دانش آموز را حداقل برای 12 سال آینده تربیت کرد اما کتاب های درسی دانش آموز را برای دیروز تربیت می کند نه برای فردا و حتی امروز؛ و نحوه تدریس و اداره کلاس های ما با همه تلاشی که معلمان دارند نیاز به تحول دارد .

چگونه در محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم وبه آنها احترام بگذاریم؟

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان دخترانه شهید مدرس در منطقه 5 تهران در مورد پرسش مهر 18 اظهار کرد: در محیط مدرسه همه باید تلاش کنیم که تحمل افکار دیگران را داشته باشیم و سوال من برای امسال با این موضوع است که "چگونه در کلاس و محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم و به آنها احترام بگذاریم"؟.

روحانی عنوان کرد: اگر بتوانیم محیط مدرسه و کلاسمان را بهتر بسازیم می توانیم عالم تر ، خلاقتر، ماهر برای کار و فعالیت در جامعه بعد از دوران تحصیل باشیم و انسانی مسئول در جامعه محسوب شویم.

آ غاز سال تحصیلی در 106 هزار مدرسه

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور و فعالیت حدود ۹۵۰ هزار فرهنگی و ۱۳میلبون دانش آموز در ۱۰۶هزار مدرسه کشور در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: دانش آموزان در مجموع در ۵۰۰ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شدند .

وی از رشد 2 درصدی تعداد دانش آموزان در این سال تحصیلی خبر داد و افزود: از ۲سال پیش به تدریج تعداد دانش‌آموزان رو به افزایش است و تا سال ۱۴۰۰بالغ بر ۱۶میلیون دانش آموز در مدارس خواهیم داشت .

بطحایی در مورد روند توسعه مدارس غیردولتی تصریح کرد: از سیاست های نظام مشارکت بخش غیردولتی در اموراتی است که نقش حاکمیتی ندارد و توسعه مدارس غیردولتی بر همین اساس انجام شد اما توسعه مدارس غیردولتی نباید منتج به افزایش نابرابری و تفاوت در فرصت های آموزشی شود وباید کیفیت در مدارس دولتی را افزایش دهیم تا تبعیض میان دانش آموزان نباشد .

وزیر آموزش و پرورش در مورد رسیدگی به تخلفات در مدارس غیردولتی عنوان کرد: تخلف می تواند در مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد و منحصر به یک نوع مدرسه نیست اما با تخلفات تعمدی موظف به برخورد هستیم و چنانچه به تذکرات اولیه توجه نشود برخورد جدی قبیل از تذکر، جریمه و حتی تعطیلی مدرسه انجام خواهد شد .

آتش سوزی، مدرسه ابتدایی در تهران را تعطیل کرد

ساعت 6 صبح دوم مهرماه مدرسه ابتدایی شهید طبرسی محله نظام آباد منطقه هفت تهران گرفتار حریق شد که علت آن پوسیدگی سیم‌های برق عنوان شده است .

با توجه به تعطیلی مدرسه، کلاس ها به نوبت عصر در مدرسه مجاور (دبیرستان عارف) منتقل شده و آتش نشانان با توجه دود ایجاد شده محل حادثه را تخلیه و بعد از ایمن سازی محل را ترک کردند .

با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان آموزش و پرورش مشکلی در تحصیل دانش آموزان این مدرسه وجود ندارد

تصمیم کاهش خدمت سربازی با مهارت آموزی با ستاد مسلح است

سيد محسن حسيني مقدم در مورد تاثير داشتن مهارت در كاهش زمان خدمت سربازي، اظهار كرد: به دنبال پيگيري هاي حجت الاسلام قرائتي پيرامون موضوع مهارت آموزي براي جوانان، جلساتي با حضور ايشان تشكيل شده است و از جمله ابزارهاي تشويقي براي روي آوري جوانان به مهارت آموزي، استفاده از ظرفيت ستاد كل نيروهاي مسلح بود .

مديركل دفتر آموزش هاي فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع كاسته شدن زمان خدمت سربازي هنرجوياني كه دوره هاي مهارت آموزي را در هنرستان ها گذرانده اند، در جلسات آتي و با تصميم گيري ستاد كل نيروهاي مسلح مشخص مي شود و هنوز چيزي قطعي نشده اما نكته مهم اين است كه اين موضوع جزو پيشنهاداتي بوده كه مي تواند در اقبال اوليا و هنرجويان به سمت هنرستان ها مفيد باشد.

روزشمار هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان اعلام شد

هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان از دوشنبه ۲۴ مهر ماه با شعار «انجمن اولیا و مربیان کارآمد؛ مدرسه سلامت» آغاز می‌شود.

دوشنبه ۲۴ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، مدرسه حسینی»، سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و چهارشنبه ۲۶ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان؛ سلامت جسم و روان» نام‌گذاری شده است .

همچنین پنج‌شنبه ۲۷ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، فضای مجازی»، جمعه ۲۸ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، تعالی معنوی»، شنبه ۲۹ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، کارآفرینی» و یک‌شنبه ۳۰ مهر ماه روز «انجمن اولیا و مربیان، یادگیری مداوم» نام دارد.

سهم 14 درصدی بنیاد برکت در افتتاح مدارس امسال

محمدتقی نظرپور در آیین افتتاح ۱۳۰ باب مدرسه که توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام احداث شده با بیان اینکه امروز ۱۳۰ باب مدرسه در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: قرارداد ساخت یک‌هزار مدرسه با بنیاد برکت داشتیم، از سال ٨۶ تاکنون ۹۳۰ مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه‌ها با ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسیده‌اند .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: امروز نیز ۱۳۰ مدرسه در قالب ۷۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد. چنانچه امسال نیز ۷۰ مدرسه دیگر به بهره‌برداری برسانیم به مجموع یک‌هزار باب مدرسه که تعهد کردیم، خواهیم رسید .

وی بیان کرد: مهرماه امسال ۴۹۱٨ کلاس درس را افتتاح و تحویل آموزش و پرورش دادیم که سهم بنیاد برکت ۱۴ درصد بوده است .

360 میلیارد تومان مشارکت اولیا به مدارس

نورعلی عباسپور با اشاره به اهمیت حضور والدین در انتخابات انجمن ها گفت: حضور والدین در انتخابات انجمن اولیا و مربیان ضمانت کار مدرسه است. اگر پدر و مادرها در آغاز کار حضور قوی داشته باشند و ارتباط رضایت بخش بین والدین و اولیای مدرسه ایجاد شود در طول سال کمترین مشکلات را خواهیم داشت لذا برگزاری انتخابات انجمن ها مهمترین رسالت ما در این مقطع در آموزش و پرورش است.

مدبیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه بر طبق مقررات کمک مالی والدین باید داوطلبانه و در ازای ارائه رسید از طرف مدرسه باشد گفت: این کمک مالی نباید به صورت مشروط و اجباری در زمان ثبت نام دریافت شود.

عباسپور با اشاره به اینکه طی سال گذشته والدین بیش از 360 میلیارد تومان کمک مالی مستقیم و غیرمستقیم به مدارس داشتند گفت: از این میزان 183 میلیارد تومان مشارکت مالی مستقیم و 181 میلیارد تومان کمک غیرمستقیم است که از طریق مهارتی و تخصصی به مدارس ارائه شده است.

قرارداد بیمه فرهنگیان با شرکت آتیه سازان

اکبر حا‌جیلو در خصوص وضعیت بیمه فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: با شرکت آتیه سازان قراردادی تا 31 شهریورماه داشتیم و از سایر شرکت های بیمه نیز شرایط کاری را جویا می شدیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و به دلیل جلوگیری از وقفه در روند بیمه معلمان یک ماه دیگر با شرکت آتیه سازان تمدید قرارداد انجام شد .

وی با اشاره به اینکه طی این یک ماه به تصمیم قطعی برای شرکت طرف قرارداد خواهیم رسید، در خصوص کیفیت بخشی به روند ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان بیان کرد: در حوزه درمان 2 مسئله افزایش تعرفه‌ها و نوع خدمات همواره مورد توجه بوده است و سعی داریم در سال آتی برای هر دو موضوع تغییرات مثبتی داشته باشیم تا فرهنگیان از روند کار رضایت داشته باشند.

برگزاری سوگواره"احلی من العسل" در مرقد امام خمینی(ره)

محمدرضا مسیب‌زاده گفت: سوگواره احلی من العسل 5 مهر 96 (6 محرم) ساعت 9:30 صبح با شرکت حدود 34 هزار هیئت دانش آموزی در 700 نقطه در سراسر کشور برگزار می شود.

مسیب زاده کار مشارکتی در اجرای این ویژه برنامه را از نکات ویژه سوگواره احلی من العسل برشمرد و گفت: ستاد سوگواره احلی من العسل، هیئت رزمندگان اسلام، شهرداری تهران، بسیج دانش آموزی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران 6 گروهی هستند که برگزاری این سوگواره را مشترکا برعهده دارند .

اجرای طرح ملی ارزشیابی آمادگی جسمانی برای 108 هزار دانش آموز

مهرزاد حمیدی در زنگ ملی درس تربیت بدنی در مدرسه مصلی نژاد منطقه 6، عنوان کرد: در آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی خدمت دانش آموزان هستیم تا آنها در محیط مدرسه با نشاط و پرانرژی باشند و به همین دلیل درس تربیت بدنی برای تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: درس تربیت بدنی امسال برای پایه یازدهم و سال آینده برای دانش آموزان پایه دوازدهم برای اولین بار بارگذاری می شود.

ایجاد کلاس ویژه برای دانش آموزان مصدوم هرمزگانی قابل تقدیر است

مهناز احمدی در دیدار با خانواده دانش آموزان فقید و همچنین مجروحان حادثه هرمزگان ضمن ابراز همدری بیان کرد: تک تک دانش آموزان سرمایه های جامعه هستند و از دست دادن هر کدام از این سرمایه ها خسارتی بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت و جامعه است.

احمدی با بیان اینکه همه ظرفیت های درمانی در خدمت مجروحان این حادثه است، یادآورشد: آرزو داریم هرچه زودتراین عزیزان با بدست آوردن سلامتی خود به کلاس ها درس و جمع همکلاسی های خود اضافه شوند هرچند آموزش و پرورش هرمزگان دراقدامی قابل تقدیر با تشکیل کلاسهای ویژه جبران عقب ماندگی تحصیلی این عزیزان را داشته داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار