گزارش پانا از بود و نبود بسترهای قانونی برای فعالیت استارت آپ ها:

قوانین جدید در حوزه استارت اپ ها با پیشنهاد فعالان این حوزه مصوب شود

بی شک هر فعالیت اقتصادی نیازمند چارچوب و قانون است در مورد فعالیت استارت آپ ها نیزاگرچه برخی معتقدند که زیرساخت های قانونی فعلی کافی است اما نظرات مخالفی وجود دارد که معتقد است دربخش قوانین استارت آپ ها ضعف های اساسی وجود دارد و وضع هر قانون جدیدی در این زمینه باید با پیشنهاد فعالان استارت آپی انجام شود .

کد مطلب: ۶۶۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا برخی فعالان استارت آپی می گویند دربخش قوانین استارت آپ ها با ضعف های اساسی مواجه هستیم به طوریکه از وجود یک قانون مستقل که سازوکار دقیق فعالیت این شرکت ها را مشخص کند بی بهره هستیم و امیدوار هستند قوانین حمایتی برای تسهیل راه نخبگان هرچه زودتر فراهم شود.

شرکت های نوپا با ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی و بااستفاده از فناوری درحوزه های مختلف ازجمله تجهیزات ، صنایع و خدمات موفق به طراحی پروسه های جدیدی شده اند که با خلاقیت و رزومه خوب کاری کارآفرینان و نخبگان استارت آپی پیش بینی می شود که خیلی زودتر از آنچه دیگر فعالان اقتصادی تصور می کنند کسب وکارهای نوپا خلاء ایجاد کسب وکار را برطرف کنند.

جامعه همواره تمایل دارد از محصولات و نوآوری های جدید استفاده کند

امیر حسین کندری مدیراجرایی شتابدهنده فارابی درگفت وگو با خبرنگار پانا درخصوص مقایسه فعالیت استارت آپ ها در ایران و سایر کشورها، گفت:کشورهای آسیای جنوب شرقی وسنگاپور در فین تک بسیار پیشرو هستند و دولت دست فعالان استارت آپی را باز می گذارند تا انجا که تخلفی صورت نگرفته اما اگر کسی از کسب و کاری شکایت کند دولت ورود پیدا می کند .

وی افزود: البته درکشوری مانند آمریکا فین تک هنوز بسیار جا دارد که بخواهد دست فین تک را باز بگذارد ودر کشورهای اروپایی نیز پیشرفت های زیادی در این زمینه انجام شده است اما در ایران خیلی از حوزه های اقتصادی قانونی برای فعالیت استارت آپ ها وجود ندارد و پیشنهاد ما این است که قانون جدیدی در این زمینه ننویسیم و اجازه دهیم که همچنان فعالیت کنند و اگر تخلفی در حین کار انجام شد مرجعی وجود داشته باشد که به این تخلفات رسیدگی کند .

مدیراجرایی شتابدهنده فارابی تصریح کرد: هر قانون جدیدی که برای فعالیت استارت آپ ها نوشته می شود باید براساس نظرات و پیشنهادات فعالان استارت آپی باشد .

وی در پاسخ به این پرسش که فضای فعالیت استارت اپ ها را در کشور چگونه ارزیابی می کنید ، خاطرنشان کرد:وقتی صحبت از نوآوری برهم زننده می شود به این معناست که یک حوزه ای به صورت اف لاین در حال فعالیت است و قرار است وارد فعالیت آن لاین شود و طبیعی است که قدری حساسیت هایی را برای کسانی ایجاد می کند که از گذشته در حال فعالیت دربازار بوده اند و باید گفت که جامعه همواره تمایل دارد از محصولات و نوآوری های جدید استفاده کند و این جاست که قدیمی ها نیز باید خود را همسو کنندو تا کنون نیز رشد بسیار مناسبی در فعالیت های استارت آپی وجود داشته است .

میزان ظرفیت آزادی و خلاقیت استارت آپ ها چندین برابر است

وی بیان کرد: از آنجایی که اشرکت های نوظهور وابستگی به بودجه دولتی ندارند میزان ظرفیت آزادی و خلاقیت آنها درکار چند برابر بوده و اغلب موارد هزینه راه اندازی این کسب وکارها بسیار اقتصادی بوده و همین امر مشوق بسیاری از استارت آپ ها برای فعالیت است .

کارشناسان می گویند حمایت دولت موجب بهبود فضای کسب وکار و سهولت در پیشبرد فعالیت استارت آپ ها می شود اما گاهی دخالت نهادهای دولتی دردسر ساز شده و حل مشکل تناقضات بخش دولتی و خصوصی خود داستان دیگری را به مشکلات دیگر استارت آپ ها می افزاید به طوریکه نظارت نهادهای نظارتی دولت با ماهیت فعالیت استارت آپ ها که فرصت توقف را ندارد و هرروز با سرعت با ایده های جدید و خلاقیت بالاسروکار دارند کمی تناقض دارد که لازم است تعاملات بخش دولتی و خصوصی بازتعریف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار