معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفت و گو با پانا:

برگزاری سوگواره احلی من العسل با حضور 4 هزار دانش آموز در شیراز

سوگواره احلی من العسل هر ساله در کل کشور برگزار می شود که این مراسم امسال در شیراز و در حرم سید علا الدین حسین با حضور 4 هزار دانش آموز برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۶۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفت و گو با خبرنگار پانا از برگزاری سوگواره احلی من العسل همزمان و هماهنگ با سراسر کشور در شیراز خبر داد و افزود: امسال این سوگواره به صورت متمرکز در شیراز و با حضور بیش از 4000 هزار دانش آموز اجرا می شود .

محمد نظری افزود: این سوگواره به صورت نمادین و تجعی در تمامی شهر ها و در تمام مدارس ایران در بیش از 750 شهر و بخش و در107 هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سوگواره در 8 هزار مدرسه فارس نیز برگزار می شود و علاوه بر آن در 60 منطقه آموزش و پرورش استان نیز به صورت متمرکز اجرا می شود.

نظری اظهار داشت: امسال با هماهنگی هایی که با صدا وسیما انجام شده است تمجع و عزاداری دانش آموزان در شیراز و جهرم از شبکه دوم سیما و شبکه استانی فارس به صورت پخش زنده می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف اصلی این سوگواره را آشنایی دانش آموزان و نسل فعلی با یک الگو و یک اسوه به نام حضرت قاسم (ع) دانست و ادامه داد: امام حسین (ع) مبحث پرسشگری را تبلور عینی بخشید و هدف اصلی قیام عاشورا را از حضرت قاسم (ع) که آن زمان جوانی بین 13 تا 18سال بود پرسید؛ حضرت قاسم جوابی جامع، کامل و زیبا به ایشان میدهد و مرگ را نزد خود شیرین تر از عسل میداند.

نظری دلیل ذهنیت حضرت قاسم(ع) که مرگ را شیرین تر از عسل میداند معرفت بزرگی است که در او در خصوص رسالت برزگ عاشورا شکل گرفته بیان کرد و گفت: معرفی حضرت قاسم (ع) به عنوان اسوه، نمونه و الگو میتواند باعث کمک به جوانان و نوجوانان شود که توسط الگو های غیرواقعی به راه های اشتباه هدایت نشوند.

وی ابراز داشت: نظام آموزش و پرورش هر ساله با کمک نهاد ها و سازمان های مختلف فرهنگی به این قضیه کمک می کند و این برنامه با کمک سازمان دانش آموزی بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های دانش آموزی، مجمع مداحان استان فارس و اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان یک همراه و همدل برگزار می شود.

وی گفت: این برنامه امسال در حرم سید علا الدین حسین (ع) برگزار می شود و دلیل انتخاب این مکان به جای حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، همسن بودن حضرت سید علا الدین حسین (ع) با حضرت قاسم (ع) و نوجوانان ما می باشد و دلیل دیگر انتخاب این مکان، آشنا کردن دانش آموزان و نوجوانان با حضرت سید علا الدین حسین (ع) و معرفی این حضرت به کل کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری این مراسم با حضور 4 هزار دانش آموز در شیراز گفت و تصریح کرد: این مراسم توسط خود دانش آموزان اجرا می شود و از صفر تا صد این مراسم را خود دانش آموزان برعهده دارند.

وی از برنامه های ویژه این سوگواره اجرای سرود در ارتباط با حضرت قاسم (ع) به صورت هماهنگ کشوری یاد کرد و افزود: همچنین به صورت هماهنگ و همزمان با کل کشور در این روز دانش اموزان و سایر شرکت کنندگان در مراسم به مدت 5 دقیقه ذکر «لبیک به یا حسین» را می خوانند.

وی در پایان از برگزاری این مراسم در استان فارس با حضور بیش از 100 هزار نفر خبرداد و ابراز امیدواری کرد که امیدواریم از سال های آینده این مراسم در نقاط بیشتری از استان به صورت همدم و هماهنگ اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار