گزارش بازدید از هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی در تهران

یادگاری‌نویسی عزاداران حسینی در مدرسه علامه حلی

امسال در آغاز سال تحصیلی هیئت های عزاداری مدارس در سراسر کشور برنامه های ویژه ای در گرامیداشت قیام عاشورا و ماه محرم تدارک دیده اند که در این گزارش با بخشی از این فعالیت ها آشنا می شویم.

کد مطلب: ۶۶۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی، 700 مدرسه در سراسر کشور با تشکیل هیئت های عزاداری انصارالمهدی به خیل سیاهپوشان عاشورایی پیوستند تا در زنده نگاه داشتن پیام این قیام بزرگ تاریخ بشری نقشی ایفا کنند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، که سازماندهی و برنامه ریزی این هیئت های دانش آموزی را برعهده دارد، در آغاز ماه محرم امسال از رسانه ها دعوت کرده تا در بازدید از یکی از هیئت های عزاداری مدارس شاهد برنامه های ویژه این تشکل دانش آموزی به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان و همچنین هفته دفاع مقدس باشند.

دبیرستان علامه حلی 3 در منطقه 1 تهران برای این بازدید رسانه ای در نظر گرفته شده است. حامد علامتی دبیرکل انجمن های اسلامی دانش آموزان و چند تن از همکارانش در اتحادیه ما را در این دیدار معنوی همراهی می کنند. مدرسه سیاهپوش شده و بچه های هیئتی با پیراهن های مشکی به استقبال میهمانان می آیند.

ایستگاه اول: نمایشگاه دفاع مقدس

امسال آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با با دهه عزای امام حسین همزمان شده است و این تقارن زیبا به برگزاری غنی تر این دو مناسبت عاشورایی کمک کرده است. نمایشگاه عکس و پوستری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در گوشه ای از حیاط دبیرستان برپا شده است نمادهایی از محرم را نیز به نمایش گذاشته است. تصاویری از محسن حججی که به دست عوامل تکفیری به شهادت رسیده است زینت بخش نمایشگاه مدرسه است. تشییع جنازه این شهید نیز در ایام دهه محرم امسال برگزار خواهد شد.

یادگاری نویسی بر دیوار شهدا

بچه های هیئت مدرسه یک تابلوی یادگاری برای شهدا آماده کرده اند که بازدیدکنندگان جمله ای به یادگار بر آن می نویسند. حامد علامتی هم یادگاری بر این دیوار می نویسد: ایستاده ایم با ولایت تا شهادت. راهتان ادامه دارد.

هدف ما بالا نگه داشتن پرچم عاشوراست

علیرضا محمدی دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان علامه حلی که راهنمای ما در بازدید از نمایشگاه است درباره برنامه های امسال مدرسه در ایام دهه محرم می گوید: امسال هفته دفاع مقدس و عزاداری عاشورا با اول مهر قرین شده و زمان خوبی برای جذب دانش آموزان به کارهای فرهنگی است.

وی می افزاید: محرم موقعیت خوبی برای همه جهان اسلام است. جذبه امام حسین حتی آدم های بی اعتقاد را تحت تاثیر می گذارد و قیام عاشورا همگان را متاثر می کند. هدف ما هم بالا نگه داشتن پرچم عاشوراست.

توسل به ریسمان اهل بیت راه نجات ما است

حامد علامتی هم در سخنرانی کوتاهی به بچه های هیئت انصارالمهدی مدرسه می گوید: این مدرسه و دانش آموزانش همیشه به نیکی یاد می شوند. شما بچه ها نه تنها در سطح ملی که در سطح بین المللی هم سفیرانی هستید که نام شیعه را زنده نگه میدارید.

وی ادامه داد: میگویند امام حسین (ع) کشتی نجات است. اگر ما بخواهیم در زندگی فردی و اجتماعی مان موفق شویم، راه آن توسل به ریسمان اهل بیت و در رأس آن حضرت سیدالشهداست.

باید در معرض برکات عاشورا قرار بگیریم

بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه عزاداری آغاز می شود که شامل برنامه های مداحی و سینه زنی و سخنرانی است. حاج آقا کرمی روحانی مدرسه به دانش آموزان می گوید: حال و هوای محرم وقتی در کشور برقرار است باید از آن استفاده کنیم. باید خود را در معرض این نسیم، در معرض برکات عاشورا قرار دهیم تا در مسیر هدایت قرار بگیریم.

میخواهیم بچه ها را چند بعدی تربیت کنیم

سید فخرالدین نصیری مدیر دبیرستان علامه حلی 3 درباره فعالیت دانش آموزان یک مدرسه استعدادهای درخشان در فوق برنامه های مذهبی می گوید: تلاش ما این است که هوش شناختی و هوش هیجانی و هوش معنوی به طور متوازن در جامعه دانش آموزی ما رشد کند تا شاهد رشد چند بعدی شخصیت بچه ها باشیم.

وی ادامه داد: هرچند در این مدارس اولویت ناخواسته به سمت آموزش می رود، ولی سعی کردیم برایند همه مهارت ها را در نظر داشته باشیم تا بچه ها چگونه زیستن را یاد بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار