دبیر شورای عالی آموزش و پرورش:

لزوم مجهزشدن کلیه مدارس در طرح تحول بنیادین به فناوری نوین اطلاعاتی

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه مدارس کشور در طرح تحول بنیادین باید به فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطی مجهز شوند، گفت: همه مدارس کشور باید به سمت تبدیل‌شدن به مدارس هیات‌امنایی پیش بروند.

کد مطلب: ۶۶۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مهدی نوید ادهم، در دیدار با استاندار سمنان، خاطرنشان کرد: همه مدارس کشور باید به سمت تبدیل‌شدن به مدارس هیات‌امنایی پیش رفته و برای مشارکت و به عضویت درآوردن خیران مدرسه‌ساز برای حمایت همه جانبه مدارس اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه استراتژی آموزش و پرورش بر ساخت مدارس بزرگ با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر است، اظهار داشت: در سند تحول آمده است که تا از این پس به دنبال ساخت مدارس بزرگ تر بوده و از ساختن مدارس کوچک تر جلوگیری نماییم تا بتوان در آن کلیه امکانات تفریحی، ورزشی، هنری، آزمایشگاهی و ... را در آن جای داد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین با عنوان این مطلب که در حال حاضر از 106 هزار مدرسه موجود، 13 هزارتای آن زیر 50 نفر است، تصریح کرد: یکی از اهداف هیات امنایی شدن مدارس، عضویت و حفظ خیرین مدرسه ساز در بدنه آموزش و پرورش و مدارس می باشد.

نوید ادهم افزود: باید در آموزش و پرورش ظرفیتی ایجاد شود که خیرین از مدارس دور نشوند و غیر مستقیم در بطن سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و نگهداری مدارس حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظام، دست از کوچک انگاری آموزش و پرورش بردارد و نقشش را در توسعه کشور و حل بحران های آسیب های اجتماعی جدی بگیرد، یقینا بسیاری از دردهای موجود در کشور با این کار حل خواهد شد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بارقه امیدی در دل فرهنگیان ایجاد نموده است

استاندار سمنان نیز در این دیدار با عنوان این مطلب که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بارقه امیدی در دل فرهنگیان ایجاد نموده است و نسخه شفابخشی برای آنان است، گفت: همانطور که انقلابی بودن مهم است، اما انقلابی ماندن مهم تر؛ مدرسه سازی نیز مهم است اما نگهداری و حفظ مدرسه مهم تر از ساخت آن می باشد.

محمدرضا خباز افزود: در این رابطه برای نخستین بار در کشور، مرام نامه خیرین مدرسه ساز بمنظور حفظ ثمره همت این عزیزان در سمنان تدوین و اجرایی خواهد شد.

در پایان این دیدار نیز فرهنگنامه شهدای فرهنگی استان و مستند داستانی بابا آب داد ( تولید اداره کل اموزش و پرورش استان سمنان) از سوی دکتر نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش به دکتر خباز استاندار سمنان اهدا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار