رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان:

مدیریت دریافت مشارکت های مالی برعهده انجمن اولیا و مربیان است

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت دریافت مشارکت های مالی برعهده انجمن اولیا و مربیان است یعنی کار انجمن اقناع خانواده ها در مشارکت مالی است.

کد مطلب: ۶۶۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمدرضا ولی زاده امروز سه شنبه 4 مهرماه 96 در نشست خبری با موضوع آغاز سال تحصیلی و فعالیت های انجمن های اولیا و مربیان، درخصوص وظایف انجمن ها گفت: برای انجمن اولیا و مربیان 14 وظیفه تعریف شده که برنامه ریزی، اجرا، مشارکت و همکاری و هم نظارت را شامل می شود.

وی افزود: تجربه نشان داده است که هرکجا انجمن اولیا در تصمیم سازی ها مشارکت داشته است، تصمیم ها موثرتر و واقعی تربوده و اجرای آن ها ره‌آورد بهتری داشته است.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان درخصوص مشارکت مالی خانواده ها گفت: متاسفانه بعضی رسانه ها و بخشی از جامعه تصور می کنند اگر مدیر مدرسه مشارکت مالی دریافت کند کاری غیرقانونی انجام می دهد، درحالی که استفاده از مشارکت اولیا از مصوبات مجلس شورای اسلامی است به شرطی که این مشارکت داوطلبانه و غیراجباری و در ازای دریافت رسید باشد و ثبت نام در مدرسه مشروط به کمک مالی نباشد. در این صورت هیچ منع قانونی وجود ندارد.

وی مربیان درخصوص فعالیت انجمن های اولیا در جلب مشارکت مالی خانواده ها خاطرنشان کرد: مدیریت دریافت مشارکت های مالی برعهده انجمن اولیا و مربیان است یعنی کار انجمن اقناع خانواده ها در مشارکت مالی است ولی چنانچه انجمن مدرسه تصویب کند هیچ دانش آموز اجباری به کمک مالی ندارد.

ولی زاده گفت: ما همه زیرساخت هایی را که به والدین کمک می کند در تصمیم گیری های مدرسه شرکت کنند آماده کردیم و تلاش کردیم با قوانین حمایتی از خانواده ها حمایت کنیم و با آنان تعامل داشته باشیم تا از طریق مشارکت های تخصصی، مالی، مهارتی و مشورتی آنها به اهدافمان دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار