مدیر درمان علوم پزشکی استان اردبیل:

اعضای ۴ بیمار مرگ مغزی در اردبیل به ۲۰ بیمار حیات دوباره بخشید

مدیر درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در دو ماه گذشته اعضای ۴ بیمار مرگ مغزی در اردبیل نوید بخش حیات دوباره ۲۰ بیمار شده است.

کد مطلب: ۶۶۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محمدرضا رضایی گفت: در دو ماه گذشته اهدای اعضای چهار بیمار مرگ مغزی در اردبیل نوید بخش حیات دوباره برای بیماران نیازمند شده که امیدواریم این فرهنگ بسیار ارزشمند و خداپسندانه از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد .

وی افزود: بخشعلی حسن‌زاده، نقی مرادیان، تعارف اقبالی و ولی جوادی چهار بیمار مرگ مغزی استان اردبیل طی دو ماه گذشته هستند که اعضای سالم و حیاتی بدنشان به بیش از ۲۰ نفر بیمار پیوند زده شد و جان این بیماران نیازمند را نجات داد که امیدواریم از این به بعد دیگر هیچ بیماری دچار مرگ مغزی نشود ولی این بیماران به هیچ وجه نمی‌توانند به زندگی برگردند که به همین منظور نیاز است اطلاع‌رسانی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد .

مدیر درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده در ۶ ماهه نخست امسال شاهد اهدای عضو ۱۲ نفر در استان اردبیل بودیم که از سال ۸۵ تا به امروز ۸۴ فرد مرگ مغزی اهدای عضو شده‌اند و با پیوند اعضای سالم آنها ۴۰۰ نفر توانسته‌اند به زندگیشان ادامه دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار