انتقادات کوهکن به عملکرد روسا و اعضای فراکسیون‌های مجلس

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری تمام وقت نطق امروزش را به انتقاد از عملکرد فراکسیون‌های سیاسی مجلس اختصاص داد.

کد مطلب: ۶۶۸۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محسن کوهکن در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: حفظ جایگاه نمایندگی در اختیار خودمان است آیا با اظهارات‌مان در سایت‌ها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این جایگاه را حفظ می‌کنیم؟

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه قدری از عملکرد خودمان در قوه مقننه انتقاد کنیم، ادامه داد: واقعا انتظارات اعضای فراکسیون امید و اصولگرایان ولایی از روسای‌شان چیست؟ دکتر عارف در مدت مسئولیتش چقدر به چالش کشیده شد؟ آیا به رییس فراکسیون‌مان تذکر دادیم که اولویت‌های اقتصادی کشور چیست؟ آیا به رییس فراکسیون‌مان تاکید کردیم که در اجرای قوانین مراقبت کند تا دستاوردهای اجرای قانون برای مردم قابل احساس باشد؟

وی ابراز تاسف کرد: منتظریم یک رییس فراکسیونی در مصاحبه‌ای ژن خوب و خوب‌تر فرزند را مطرح کند تا ما نیز تا مدت‌ها خوراک برای مصاحبه‌هایمان داشته باشیم. من و شما روسای فراکسیون‌ها را از جایگاه دفاع از منافع مردم پایین آورده‌ایم. تعریف و انتقاد ما موجب تنزل جایگاه آنان شده است در حالی که باید جایگاه روسای فراکسیون‌ها را حفظ کنیم.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رایزنی نمایندگان برای دریافت اعتبارات خلاف قانون برای حوزه انتخابیه، مانعی بزرگ بر سر راه عمل به وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

کوهکن افزود: مجلس قانون تصویب می‌کند و دولت باید آن را اجرا کند؛ البته این را قبول دارم که در زمان رسیدگی و تصویب قانون اگر به نظرات کارشناسی دولت بی‌توجه نباشیم چیزی را تصویب می‌کنیم که قابل اجرا نیست اما حقوقی‌ها معتقدند بدقانونی بهتر از بی‌قانونی است و دولت باید قانون بد را اجرا کند. برای حفظ اقتدار مجلس و اجرای قوانین مجلس توسط دولت نباید دنبال لابی‌های خلاف قانون و خلاف مصلحت نباشیم. منِ نماینده تقاضای جابه‌جایی صندوق بازنشستگی‌ام را ندهم که رسانه‌ای شود، این مسئله ضعف است.

نماینده مردم لنجان در مجلس خاطرنشان کرد: بر سر اجرای قانون توسط دولت محکم و برادرانه باید ایستاد. هفت ماه از سال گذشت اما هنوز احکام برنامه ششم توسعه به دستگاه‌ها ابلاغ نشده، اگر دولت به این قانون انتقاد دارد، اعلام کند تا با همفکری یکدیگر بنشینیم و مشکلات را حل کنیم تا دولت مر قانون برنامه را اجرا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار