برپایی فریضه نماز ، عفاف و حجاب از پیام های عاشورا

ما باید با نماز خواندن که یکی از اصول دین و انجام فریضه الهی است ارتباط نزدیکی با خداوند متعاال داشته باشیم.

کد مطلب: ۶۶۸۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز ، زنگ نمادین نماز با حضور مدیر ،معاون پرورشی ،کارشناسان و جمعی از مسولین شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین کلثومی مدیر حوزه علمیه نطنز و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار شد.

حاج آقا کلثومی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ماه محرم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت ما باید با نماز خواندن که یکی از اصول دین و انجام فریضه الهی است ارتباط نزدکی با خداوند متعاال داشته باشیم.

ایشان امام حسین برای احیا دین اسلام و زنده نگه داشتن اسلام و نماز به شهادت رسیدن و وظیفه ما دانش آموزان است که در نماز خواندن اهتمام ورزیم.

وی از اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا توسط امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش که در میدان جنگ اقامه شد نشان از اهمیت خاصی به برپایی نماز داشتند.

وی گفت نماز عمود دین است که اولین چیزی که سوال می شود نماز است و اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می شود.

ایشان گفت که حضرت زهرا سلام الله علیه و زینب کبری (س)در حجاب و عفاف تاکید داشتند که با همه مصیب هایی که به آنها وارد شده بود اما حجاب خود را حفظ نمودند.

محمودی مدیر آمورش و پرورش در این مراسم به دختران دانش آموز که با حضور خود در اولین روز از ماه مهرو در مراسم نواختن زنگ نماز گفت: مهم ترین پیام عاشورا زنده نگه داشتن نماز و احکام قرآن و سیره اهل بیت(ع) است وما باید ادامه دهنده راه ائمه اطهار و معصومین باشیم تا در دیگر مراحل زندگی موفق باشیم.

ايشان رمز موفقیت دانش آموزان را دو عامل دانست و گفت : انسان با دوبال می تواند ترقی داشته باشد ، یکی تلاش و کوشش و دیگری توکل بر خدا است.

وی از مدیریت و همکاران دبیرستان فاطمیه که این مراسم را برگزار نمودند تقدیر و تشکر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار