مدیر عامل سازمان انتقال خون عنوان کرد؛

افزایش مصرف داروهای مشتق از پلاسما

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به اینکه مصرف پلاکت به دلایل متعددی در حال افزایش است، گفت: نیاز به اهدای خون همیشگی است.

کد مطلب: ۶۶۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علی اکبر پورفتح اله در پیامی اقدام خودجوش مرکز امور مساجد، شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه در نصب بیلبورد نذر خون در فضای شهری را ستود و اظهارداشت: اهدای خون امری خدا پسندانه و انسان دوستانه است و به همه مردم تعلق دارد و همه سازمانها می توانند در این رابطه با سازمان انتقال خون همکاری کنند.

وی، این اقدام را از مصادیق مشارکت در کار خیر و در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان ها دانست و افزود: نیاز به اهدای خون همیشگی است و همه ایام سال نیاز مند وقت گذاری و مراجعه اهدا کنندگان خون و اجزای خون هستیم .

پورفتح اله با اشاره به اینکه مصرف پلاکت در جوامع انسانی به دلایل متعددی در حال افزایش است، گفت: مصرف داروهای مشتق از پلاسما به دلیل شناسایی بیشتر افراد مبتلا به نقص ایمنی ویا نواقص اکتسابی ویا ارثی ایمنی در حال فزونی است.

وی ادامه داد: با پشتوانه اهداکنندگان خون گلبول قرمز متراکم تازه با عمر کمتر از ١٠ روز را در اختیار عزیزان تالاسمی قرارمی دهیم تا افزایش گرانباری آهن را در آنها به حداقل برسانیم و این به معنای نیاز به اهدای مستمر است.

پورفتح اله افزود: چه بهتر از نذر و ایجاد تعهد در عاشقان حسین (ع)در ایام محرم و صفر برای کاشتن بذر امید و لبخند بر لب بیماران عزیز و چه نذری باشکوه تر از اهدای خون از عاشورا تا اربعین برای ایثار هدیه زندگی و تداوم آن.

وی در پایان گفت: امیدواریم در این راه همه سازمان ها و ارگان ها چون مرکز امور مساجد، شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار ما باشند و ترویج فرهنگ اهدای خون را در لیست فعالیت های عام المنفعه و خداپسندانه خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار