آخرین آمار شیوع تب کریمه کنگو/ هشدار به مردم در ایام محرم

یک مقام مسوول گفت:براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 120 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

کد مطلب: ۶۶۸۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به شیوع مجدد تب کریمه کنگو اظهار کرد: طبق روال همه ساله بیماری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد .

وی افزود: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا پایان شهریور از 120 نفری که مبتلا به این بیماری شدند 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

امیری با اشاره به اینکه 13 استان کشور درگیر این بیماری بودند،گفت: آمار فوتی ها تنها مربوط به استان های کرمانشاه، مازندران، اصفهان، هرمزگان،خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان است و خوشبختانه در 5 استان یزد، گیلان، لرستان، اردبیل و کرمان مورد فوتی نداشتیم.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که در ایام محرم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی و مراکز مجاز خریداری کنند و از کشتار غیر مجاز دام در معابر اجتناب کنند.

به گفته وی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی انتظار می رود که مردم جهت نذورات خود گوسفند مورد نیاز را از کشتارگاه های مجاز خریداری کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مردم هشدارها را جدی بگیرند، افزود: با ذبح غیر مجاز دام در دامداری ها علاوه بر شیوع تب کریمه کنگو احتمال انتقال بیماری تب مالت وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار