ولید معلم: ایران و روسیه نقش مثبتی در سوریه دارند

وزیر خارجه سوریه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران و روسیه نقش مثبتی در سوریه ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۶۶۸۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیس‌جمهور ترکیه از همان ابتدا اقدامات خصمانه‌ای علیه ملت سوریه اتخاذ کرد و ترکیه اردوغان برای پیاده کردن برنامه‌های خود در سوریه و تمام منطقه تروریست‌ها را به کار گرفت، این اقدامات ترکیه کاملا در تضاد با اقدامات ایران و روسیه است زیرا ایران و روسیه نقش مثبت و سازنده‌ای در سوریه ایفا می‌کنند.

وی افزود: در راستای مبارزه با تروریسم ارتش سوریه و همپیمانان ما هر روز پیروزی‌های زیادی را محقق می‌کنند و سرزمین‌های زیادی را از تروریست‌ها پاک می‌کنند اما خطر تروریست هنوز برطرف نشده است و خون سوری‌های بی‌گناه را می‌ریزد.

المعلم ادامه داد: در حالی که ائتلاف بین‌المللی در مقابله با تروریسم هیچ پیروزی‌ محقق نکرد، ارتش سوریه به کمک هم‌پیمانان‌مان پیروزی‌های زیادی را محقق کرد و مناطق زیادی را آزاد کرد.

وزیر خارجه سوریه در رابطه با نشست آستانه گفت: کشور من برای ایجاد شرایط مناسب و ایجاد راه‌حل در نشست آستانه و ژنو کاملا جدی بود و اقدامات لازم را انجام داد و کشور من نگاه مثبتی به نشست آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار