مسعودی در نطق میان دستور؛

همه‌پرسی اقلیم کردستان گامی رو به جلو نیست

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان با تاکید بر اینکه همه‌پرسی اقلیم کردستان گامی رو به جلو نیست گفت: در این شرایط بارزانی‌ها متضرر خواهند شد.

کد مطلب: ۶۶۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اصغر مسعودی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود در جلسه علنی مجلس ضمن تشکر از برگزار کنندگان حج ابراهیمی گفت: از سخنان قاطع و خردمندانه رئیس‌جمهوری در پاسخ به یاوه‌گویی‌های ترامپ قدردانی می نمایم که ادب صورت و سیمای خرد است.

وی افزود: ترامپ آشفته، درمانده و وامانده، رئیس‌جمهور گستاخ و هتاک و عصبانی آمریکا بداند که ملت ایران از مکتب اباعبدالله و سیدالشهدا درس عزت و حریت گرفته است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس همچنین بیان کرد: امروز به مردم عراق، افغانستان، لبنان، سوریه یمن و میانمار ظلم می شود. چه زیبا سیدالشهدای انقلاب اسلامی دکتر بهشتی، فرمود آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار کرد: آنچه برجام را رقم زد، اقتدار نظام، توان دفاعی و موشکی، حضور مردم، وجود رهبری انقلابی و دیپلماسی ایمانی بود، برجام بدذاتی، بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا را ثابت کرد. ما بی برجام، پابرجا هستیم، ما هیبت و هیمنه استکبار جهانی و شاخ شیطان را خواهیم شکست.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در حکومت سان‌سوچی برنده جایزه صلح نوبل اقلیت مسلمان میانمار به جرم مسلمانی سر بریده و آتش زده می شوند، مرگ جایزه صلح نوبل را رقم زدند و کشورهای مدعی حقوق بشر و حقوق حیوانات لب فرو می بندند.

مسعودی اظهار کرد: توطئه تجزیه عراق و استقلال کردستان پس از شکست پیاپی تکفیری‌ها در راستای شعار از نیل تا فرات، در حال شکل گیری است، همه‌پرسی اقلیم کردستان گامی رو به جلو نیست، بارزانی‌ها متضرر خواهند شد. دنیا بداند اقوام کرد ایرانی و مدافعان غیور ایران زمین هیچگاه خود را از ایران بزرگ جدا ندانسته‌اند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در ادامه گفت: آقای رئیس‌جمهوری کلید حل مشکلات کشور عمل به دستورات پیامبر (ص) و امیر مومنان (ع) است. توجه به نقاط محروم و حقوق دیگران همانطور که به فکر حل مشکلات مرکز نشینان هستید، به فکر نقاط محروم هم باشید.

وی تصریح کرد: مردمان روستاهایی که آب، راه، گاز، درمانگاه و روشنایی ندارند، دردشان را به که بگویند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های گردشگری استفاده شود، گفت: قانون را اجرا کنید، قانون اعطای حق‌آبه تالاب‌ها در شوره زار تالاب ها دفن شده است. بخت بختگان دومین دریاچه کشور هنوز باز نشده است. اگر به داد تالاب‌ها نرسیم ریزگردها گلوی مرکزنشینان را می‌فشرند.

وی در پایان گفت: در شهرستان نی‌ریز که بزرگترین تولید کننده انار و پسته ایران است؛ هنوز ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی وجود دارد. ضمن اینکه مشکلات گاز، آب، درمان و بهداشت هم وجود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار