نماینده ولی فقیه در سپاه:ولایت مداری باید در همه شئون زندگی نمود یابد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تعبد، ولایتمداری و تابعیت از امام باید در همه شئون زندگی نمود یابد، عنوان کرد: مقام عظمای ولایت با علم بر عمق مسائل می‌فرمایند برای حمایت از تولید داخل از اجناس خارجی‌ای که مشابه داخلی دارند خریداری نشود یا امر به توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا می‌دهند، تعبد حقیقی حکم می‌کند بی چون و چرا به آن عمل شود زیرا همه اینها آزمون تعبد است.

کد مطلب: ۶۶۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا در حسینیه عاشقان کربلای مازندران، اظهار کرد: حماسه کربلا مستندترین واقعه تاریخ است که طی آن واقعه عاشورا با دو چهره باطنی و ظاهری به همگان معرفی شده است.

وی در تکمیل معارف یاد شده، ظاهر حماسه عاشورا را همان واقعه سال 61 دانست و افزود: باطن عاشورا نه برای آن روز قابل توصیف بود و نه بعد از 1500 سال از گذشت آن واقعه برای امروز قابل توصیف است که این نشان از عظمت حادثه کربلا دارد.

سعیدی با اشاره به خیانت دستگاه اموی، انتشار و تبلیغ 60 هزار اهانت علیه خاندان نبوت و امامت با لعن نسبت به معصومین(ع) در نماز را از جمله برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی دشمنان آن امام معصوم(ع) دانست و یادآور شد: عمق حقایق حادثه آنقدر گسترده است که بیانش از سوی امام حسین(ع) برای همه مردم مقدور نبوده و مخاطب نمی‌توانست آن را درک کند ، اما امروز 80 میلیون ایرانی یک‌دل و یک‌صدا برای حماسه امام حسین(ع) و ولایتمداری و وفاداری یاران و خاندانش در کربلا عزاداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لازمه همراهی با رهبری را برابری با تراز اخلاص، تعبد و ولایتمداری برشمرد و خاطرنشان کرد: متعبدترین انسان‌های تاریخ، همراهان امام حسین(ع) در عاشورا بودند که بدون سؤال از چرایی نهضت و حرکت امام(ع)، ایستادگی داشته و جان فدای ولایت و اسلام کرده و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تعبد، ولایتمداری و تابعیت از امام باید در همه شئون نمود یابد، عنوان کرد: مقام عظمای ولایت با علم بر عمق مسائل می‌فرمایند برای حمایت از تولید داخل از اجناس خارجی‌ای که مشابه داخلی دارند خریداری نشود یا امر به توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا می‌دهند، تعبد حقیقی حکم می‌کند بی چون و چرا به آن عمل شود زیرا همه اینها آزمون تعبد است.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق خاطرنشان کرد : متعبدترین افراد کسانی هستند که حکم ولی زمان را با جان و دل عمل می‌کنند، گرچه امروزه با شناختی فلسفه حضور در مناطق مورد ظلم قرار گرفته اجر و مزد مجاهدت و دفاع از اسلام و مظلومان کم نخواهد شد.

وی در پایان شناخت، محبت، اطاعت و جهاد در راه خدا را درس‌های پدیدار شده در عاشورا توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار