رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد:

عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار محرم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : یک هزار و 358 تن کالای اساسی شامل برنج ، گوشت مرغ و شکر برای تنظیم بازار محرم در استان عرضه می شود.

کد مطلب: ۶۶۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان که در خصوص تامین و تنظیم بازار ایام محرم با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار و کلیه اعضای جلسه در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهارکرد: 408 تن برنج، 530 تن گوشت مرغ منجمد و 408 تن شکرو 12 تن گوشت قرمز با قیمت مصوب تامین شده که بر اساس جمعیت، سهمیه هر شهرستان برای تنظیم بازار در ایام محرم عرضه می شود.
کریم زاده با بیان این که قیمت هر کیلوگرم برنج 4 هزار تومان درب انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی تعیین شده است، افزود: هرکیلوگرم گوشت مرغ به قیمت پنج هزار و 300 تومان و هر کیلوگرم شکر با قیمت دو هزار و 520 تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام استان برای مصرف نذورات هیئت های مذهبی در ماه محرم عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین برنج و شکر ماه محرم و تنظیم بازار آن وجود ندارد، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج به صورت خرده فروشی در شهرستان ارومیه جهار هزار و 250 تومان و شهرستانها چهارهزار و 300 تومان تعیین شده است.
این مسئول با بیان اینکه براساس جوجه ریزی صورت گرفته کمبودی در تامین گوشت مرغ ماه محرم وجود ندارد ، اضافه کرد: قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در ارومیه به قیمت پنج هزار و 600 تومان و در شهرستانها پنج هزار و650 تومان تعیین شده و همچنین هر کیلوگرم شکر با قیمت دو هزار و 750تومان برای مصرف هیئت های مذهبی و نذورات مردم در ماه محرم عرضه خواهد شد.
وی افزود: افرادی که نیاز به تامین کالاهای فوق برای دادن نذری در این ایام را دارند، به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه خود مراجعه کنند تا با هماهنگی با سازمان صنعت و معدن و تجارت جهت اخذ حواله خرید به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای مربوطه خود مراجعه نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهارکرد : برای تنظیم بازار محرم هیچ گونه کمبودی در زمینه اقلام و محصولات اساسی از جمله شکر، برنج، گوشت و مرغ وجود ندارد و قیمت‌های این محصولات نیز تقریبا در سطح متعادلی است.
نادر صفر زاده بر تقویت زنجیره های تولید و توسعه دامپروری در استان تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش دامپروری استان تولید سالانه 45 هزار تن گوشت قرمز در استان باید با تقویت زنجیره های تولید و توسعه دامپروری افزایش یابد .
وی با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ در استان با مازاد تولید مواجه هستیم و هیچ گونه کمبودی نداریم ،خاطر نشان کرد : مصرف سرانه گوشت قرمز به طور متوسط روزانه 30 گرم برای هر نفر است که باید این رقم در کنار افزایش تولید، مصرف آن نیز در سبد غذایی مردم با افزایش سطح درآمد ارتقا یابد.
صفر زاده افزود : ایجاد شرکت های مشترک با چند کشور همسایه در جهت ایجاد واحدهای گوساله پروری و پرواربندی با همکاری سمن های مردمی و NGO ها نقش موثری در تامین زنجیره تولید پروتئین دامی استان دارد .
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 3 میلیون و 300 نفر آمار جمعیت شهری و روستایی استان است که از این میزان یک میلیون و 100 هزار نفر در روستاها و دو میلیون و 200 هزار نفر در شهرها زندگی می کنند که در این راستا باید میزان تولید اقلام پروتئینی نسبت به جمعیت استان متعادل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر تغییر الگوی مصرف و افزایش اقلام پروتئینی در سبد غذایی روزانه مردم استان تاکید کرد.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه فرهنگ مصرف مرغ منجمد در استان جا نیفتاده است، اضافه کرد: با وجودی که مرغ و گوشت قرمز منجمد در استان به اندازه کافی وجود دارد اما مردم تمایل به خرید این اقلام به صورت گرم را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار