زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد/

علمی:اقامه نماز جماعت درتمامی مدارس استان/ نماز لازمه رشدروح انسان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال در تمامی مدارس استان نماز جماعت اقامه می شود.

کد مطلب: ۶۶۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در مراسم زنگ نماز در دبیرستان دخترانه عفتیه ناحیه 4 تبریز، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و نماز را فلسفه نواخته شدن زنگ نماز در مدارس عنوان کرد و گفت: نسل جوان و دانش آموزان تربیت یافته در نظام جمهوری اسلامی ایران باید با این این فرهنگ بزرگ شوند و با قرآن و نماز انس بگیرند.

وی با بیان این که نماز باعث صفای دل و تقویت ایمان و به دنبال آن سبب تخفیف گناه و استجابت دعا می شود، تصریح کرد: همان گونه که بعد جسمانی انسان برای ادامه حیات و رشد نیازمند تغذیه است روح انسان نیز به تغذیه که همان نماز است، نیاز دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: گاهی دانش آموزانی را می بینیم که دچار استرس و یا افسردگی هستند و اگر علت را جویا شویم متاسفانه مشاهده می کنیم که روح و روان این دانش آموزان آرام نیست و تا روح آرام نگیرد جسم نیز آرام نخواهد گرفت.

علمی تصریح کرد: تعلیم و تربیت تنها با پرداختن به مسایل علمی اتفاق نمی افتد و فقط گرفتن نمره و مدرک تحصیلی در آینده دانش آموزان کارساز نخواهد بود و نمی تواند جلوی آسیب های اجتماعی را بگیرد.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن گفت: دشمن منتظر استفاده از فرصت هاست و اگر جوانان ما نسبت به مسایل دینی بی تفاوت باشند ما این فرصت را در اختیار دشمن قرار داده ایم و به خاطر همین دلیل است که برای اجرای چنین برنامه هایی در مدارس تاکید داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: نتیجه آموزش و پرورش باید در اعمال و رفتار فرد نمایان باشد که اگر این گونه نباشد تربیت اتفاق نیفتاده و اگر تربیت رخ ندهد رشد نیز اتفاق نخواهد افتاد.

علمی با بیان این که 44 دارالقرآن در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: تابستان امسال 800 دانش آموز برای حفظ قرآن در این دارالقران ها ثبت نام کردند.

وی با بیان این که در تابستان امسال بیش از 65 نمازخانه در مدارس استان احداث و تجهیز شد، گفت: امسال 800روحانی در مدارس استان نماز جماعت را اقامه خواهند کرد و با توجه به کمبود روحانی در بقیه مدارس از همکاران فرهنگی خواسته ایم تا این وظیفه را برعهده گیرند و در 5 هزار و 200 مدرسه استان نماز جماعت اقامه خواهد شد.

در پایان این مراسم از برترین و فعالین حوزه نماز در دو بخش دانش آموزی و فرهنگی تجلیل شد و نماز جماعت با حضور دانش آموزان به جماعت اقامه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار