ملکی:

خانواده ها مهم ترین عامل در تعلیم و تربیت هستند

رئیس شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت خانواده در تعلیم وتربیت گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و همه عوامل موثر در تعلیم و تربیت باید پای کار باشند.

کد مطلب: ۶۶۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر و رئیس شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در مراسم متمرکز زنگ بازگشایی مدارس در استان گلستان ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک روز بازگشایی مدارس از مدرسه به عنوان مهمترین مکان برای اشاعه فرهنگ عاشورا نام برد و عنوان کرد: از آنجایی که در مدارس به دنبال تربیت نسلی میراث دار ائمه اطهار هستیم، کلاس های درس مهمترین مکان برای گسترش فرهنگ عاشورا و درس ایثار و شهادت است.

وی افزود:امروز دشمنان نظام و اسلام، با روش های متنوع تر از گذشته، تهاجم فرهنگی خود را آغاز نموده اند. از این رو بیش از پیش، آشنایی با فرهنگ عاشورا ضروری است.

ملکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی آغاز سال تحصیلی را آغاز می کنیم و به استقبال آن می رویم که سند تحول بنیادین ، نقشه راه است.این سند در حقیقت سند تحول نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش به نمایندگی از حاکمیت اسلامی، وظیفه اجرایی آن را بر عهده دارد و برای دست یابی به اهداف تعیین شده در این سند ، حضور و همکاری همه جانبه عوامل موثر در فرایند تعلیم و تربیت ضروری است و مهمترین عوامل موثر در تعلیم و تربیت، خانواده ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از قرآن و عترت گرفته شده است بیان کرد: هدف سند تحول بنیادین ، ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است که این هدف از قرآن کریم گرفته شده و برای دست یابی به این وظیفه دینی و شرعی، همه ی دستگاه های اجرایی و همه ی عوامل موثر در تعلیم و تربیت باید پای کار باشند.

ملکی تاکید کرد: موفقیت آموزش و پرورش، یعنی موفقیت سایر نهادهای اجتماعی. زمانی می توان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرد که بسترفرهنگی آن در جامعه نهادینه شده باشد و مناسب ترین مکان فرهنگ سازی، مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار