همایش شیرخوارگان حسینی در آستارا برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با حضور پرشور مادران و کودکان در آستارا برگزار شد و شرکت کنندگان به یاد طفل عطشان کربلا علی اصغر (ع) عزاداری کردند.

کد مطلب: ۶۶۷۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،امام جمعه آستارا در این آئین در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهرستان گفت: مادران برای حفظ فرزندان خود در مسیر دین و اهل بیت(ع) و مقابله با مفسدانی که فرزندان ما را از قرآن و اهل بیت(ع) جدا می کنند، باید آنان را با قرآن و اهل بیت تربیت کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه خون شهیدان و اسارت اسیران کربلا عامل حفظ دین است، افزود: اگر حادثه کربلا و خطبه های حضرت زینب(س) نبود، اسلام اینگونه در جهان فراگیر نمی شد.
حافظ نیا ادامه داد: پیام اصلی همایش شیرخوارگان حسینی (ع) تربیت اخلاقی فرزندان با هدف زمینه سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.
مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی آستارا فریاد می زدند: یا صاحب الزمان! فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم؛ او را برای ظهور، نزد خود برگزین و حفظ کن.
حال و هوای حاکم در این آئین معنوی و نوزادان 6 ماهه روی دستان مادران، یاد آور اتمام حجت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با کفار در میدان کربلا بود؛ آنگاه که فرمود: از یاران و فرزندانم کسی جز این کودک نمانده است. آیا نمی بینید چگونه از تشنگی بی تاب است؟
مداحی و سینه زنی در سوگ طفل 6 ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و توزیع نذورات از دیگر بخش های این آئین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار