در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کد رهیابی بر روی محصولات تراریخته نصب شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری درخصوص تأیید سلامت محصولات تراریخته گفت: مردم باید به سلامت محصولات تراریخته که به تایید وزارت بهداشت رسیده، اعتماد کنند و با اجرای قانون آزمایش اجباری کلیه محصولات تراریخته همه این محصولات باید بر روی این محصولات کد رهیابی نصب شود.

کد مطلب: ۶۶۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی قانعی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به نگرانی های ایجاد شده درخصوص سلامت محصولات تراریخته اظهارداشت: این مساله بسیار خوب دیده شده است. سه بخش مسئول رسیدگی به این موضوع هستند به طوری که بخش سلامت آن به وزارت بهداشت، آزادسازی محصولات به وزارت جهاد کشاورزی و بحث مخاطرات آن به محیط زیست سپرده شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: سه نهادی که در رابطه با محصولات تراریخته مسئول هستند وظیفه دارند اگر مشکلی وجود داشته باشد و قصوری پیش آید طبق قانون با آن برخورد شود. در واقع توافق میان این سه بخش نباید مخاطره ای برای سلامت مردم ایجاد کند و چنانچه این محصولات مخاطره ای ایجاد کند مردم باید نگران باشند.

وی درباره وضعیت آزمایشگاه های وزارت بهداشت برای تایید سلامت محصولات تراریخته گفت: اگر برای مردم مخاطره ای ایجاد نشود نیازی نیست نگران باشیم. مردم فقط تراریخته را می دانند اما وزارت بهداشت با آزمایشگاه هایی که در اختیار دارد اجازه نمی دهد سلامت محصولات بدون عبور از این آزمایشگاه ها تایید شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم باید به سلامت محصولات تراریخته که به تایید وزارت بهداشت رسیده، اعتماد کنند.

به گفته قانعی، با اجرای قانون آزمایش اجباری کلیه محصولات تراریخته همه این محصولات باید برروی این محصولات کد رهیابی نصب شود.

مسأله سلامت محصولات "تراریخته" یا همان محصولات دستکاری شده ژنتیکی و اینکه مصرف این دسته از محصولات می‌تواند عوارض و پیامدهای وخیمی برای سلامت انسان داشته باشد، طی ماه‌های اخیر به مسئله مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی کشور تبدیل شده است و بسیاری از کارشناسان مخالف این محصولات معتقدند مطالعات کافی در زمینه تأثیرات سلامت و محیط زیست این محصولات انجام نشده و به همین دلیل نباید پیش از انجام این آزمایشها کشت این محصولات در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار